سرپرست فرمانداری تفت خواستار شد:

نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در ایام نوروز

سرپرست فرمانداری تفت در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: وضعیت شهرستان ازلحاظ کنترل شیوع ویروس کرونا مطلوب است و نیاز است با نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام تعطیلات پیش رو این وضعیت پایدار بماند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا این شهرستان به تقدیر از اعضای ستاد کرونا و به‌ویژه کادر بهداشت و درمان پرداخت و افزود: با تلاش کادر بهداشت و درمان و اعضای ستاد کرونا وضعیت ویروس شیوع ویروس کرونا در شهرستان کنترل‌شده و در استان وضعیت شهرستان مطلوب گزارش‌شده است.

 سرپرست فرمانداری شهرستان تفت خاطرنشان کرد: وضعیت رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا در شهرستان رنگ زرد تعریف‌شده اما این رنگ‌بندی با کوچک‌ترین ساده‌انگاری تغییر پیدا خواهد کرد و نیاز است رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه در ایام پیش رو توسط مردم جدی گرفته شود.

دهشیری تصریح نمود: در نوروز پیش رو شاهد حضور مسافران از نقاط مختلف کشور خواهیم بود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مواجه با آن‌ها ضروری است تا وضعیت شیوع ویروس در شهرستان از کنترل خارج نشود و موج‌های بعدی شیوع ویروس کرونا را شاهد نباشیم.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت بیان داشت: برگزاری برنامه‌های شاد در ایام پیش رو برای تغییر شرایط روحی و روانی مردم ضروری است اما در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم‌ها و برنامه‌ها جدی هستیم و ضروری است متولیان برگزاری این‌گونه مراسم‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت کار خود قرار دهند.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان تفت گفت: یکی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم از روزهای آغازین کنترل شیوع ویروس کرونا بود که خوشبختانه با همکاری مردم ای موضوع تحقق‌یافته است و امیدواریم این مسیر ادامه‌دار باشد.

دهشیری از ادامه فعالیت مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهر تفت خبر داد و تصریح نمود: در اسکان مسافران نوروزی در هتل‌ها و بوم گردی‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه دیده شود و آموزش‌وپرورش نیز برای اسکان نوروزی، مدارسی را انتخاب کند که امکان رعایت پروتکل‌های در آن وجود داشته باشد.

سرپرست فرمانداری تفت گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی بخشداران و شهرداران در تبلیغات نوروزی که در سطح بیلبوردهای سطح شهر نصب خواهد شد موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز به مردم یادآوری شود.

وی به اهمیت تأمین سلامت مردم اشاره و بیان داشت: همه دستگاه‌ها مکلف هستند در راستای حفظ و تأمین سلامت مردم حداکثر همکاری را با محوریت شبکه بهداشت و درمان در دستور کار قرار دهند.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در ابتدای این جلسه به بیان گزارشی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان پرداخت و افزود: شاهد کاهش میزان مبتلایان به ویروس کرونا و بستری‌های ناشی از ابتلا به این ویروس در شهرستان هستیم به‌گونه‌ای که آمار مبتلایان 423 نفری در بهمن‌ماه به 72 نفر از ابتدای اسفند تاکنون رسیده و میزان بستری‌های ناشی از ویروس در بهمن‌ماه 48 نفر بوده است که این آمار از ابتدای اسفند تاکنون به 17 نفر گزارش شده است.

واعظ پور ادامه داد:86 درصد جمعیت بومی بالای 18 سال شهرستان اقدام به تزریق دوز اول واکسن، 82 درصد اقدام به تزریق دوز دوم و حدود 68 درصد نوبت سوم واکسن را نیز تزریق کرده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان تفت بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون 14500 مورد نمونه‌گیری در شهرستان صورت گرفته که 5800 مورد آن مثبت گزارش‌شده است.