فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در نشست مدیرکل هواشناسی استان با فرماندار شهرستان تفت، مدیرکل سازمان هواشناسی استان تبدیل ایستگاه‌های هواشناسی در مناطق مختلف استان از حالت سنتی به خودکار را یکی از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: این اقدام باعث می‌شود تا اطلاعات و داده‌ها از ایستگاه‌ها سریع و دقیق‌تر جمع‌آوری و به نقاط از پیش تعیین‌شده مخابره و ارسال شود.

 "رضا برهانی " به بیان گزارشی از وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی شهرستان تفت پرداخت و اظهار داشت: در شهرستان تفت 20 ایستگاه هواشناسی قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی ویژه این شهرستان بیشترین تجهیزات هواشناسی استان در شهرستان تفت قرار دارد.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امید است با تخصیص اعتبار در بودجه سال ۹۸، شاهد تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی شهرستان باشیم.

برهانی در پایان از راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی نیر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

"محمد محامدی" نیز در این دیدار با تقدیر از پیش‌بینی‌های هواشناسی استان در ابتدای سال گفت: پیش‌بینی‌های دقیق هواشناسی استان در آمادگی ستاد بحران شهرستان در جلوگیری از خسارت سیلاب‌های اخیر، نقش مهمی داشت.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت شدید اعتبار در سال جاری سعی خواهد برای تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی اعتباری پیش‌بینی شود و انتظار است با توجه به شرایط ویژه شهرستان ازلحاظ اقلیمی از اعتبارات ملی، استفاده گردد.