فرماندار شهرستان تفت خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت که با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در محل آموزش‌وپرورش این شهرستان تفت برگزار شد خواستار نگاه ویژه این اداره کل به مدارس شهرستان تفت شد و اظهار داشت: شهرستان تفت با توجه به تعدد روستاها و پراکندگی آن و بیشتر بودن جمعیت روستایی به شهری دارای شرایطی خاص و ویژه در استان یزد است.

وی در ادامه افزود: دایر بودن مدارس در مناطق مستعد روستایی شهرستان باعث ماندگاری جمعیت در این مناطق خواهد شد و نگاه ویژه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان باید به سمت مقاوم‌سازی این مدارس باشد.

فرماندار شهرستان تفت با تقدیر از برنامه ریزان و مجریان طرح پروژه مهر در سطح مدارس شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در ابتدای سال تحصیلی با برنامه‌ریزی خوب‌صورت گرفته توسط مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان، شاهد بازگشایی مدارس با حضور کادر آموزشی مجرب در سطح شهرستان بودیم و در مدارس مناطق روستایی نیز با کمک خیرین برای تأمین کادر آموزشی مدارس فراتر از دستورالعمل‌های ابلاغی اقدامات لازم صورت پذیرفت.

"جواد ذاکر " مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در این جلسه خواستار جلوگیری از نگاه تک‌بعدی به مقوله آموزش شد و بیان نمود: ضروری است درزمینهٔ آموزش مسائل اخلاقی و خداشناسی اقدامات مناسبی در سطح مدارس صورت گیرد و استعداد دانش آموزان به‌خوبی شناسایی و فرصت مناسب برای شکوفایی این استعدادها در اختیار دانش آموزان قرار داده شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از بازدید به همراه گروه کارشناسی این اداره کل از مدارس سطح شهرستان تفت خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد به‌طور دقیق و کارشناسی از فضاهای آموزشی شهرستان بازدید صورت گیرد تا بر اساس اولویت‌بندی برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه و تجهیز این فضاها در دستور این اداره کل برای تأمین اعتبار در سال جاری و آینده قرار گیرد.

ذاکر در ادامه افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از اعتبارات ملی نمی‌توان برای تعمیر و نگه‌داری مدارس استفاده نمود و امیدواریم با رایزنی در سطح ملی بتوان در این دستورالعمل تغییراتی را ایجاد نمود تا با توجه به بودجه عمرانی محدود شهرستان تفت از اعتبارات ملی برای تعمیر و نگه‌داری مدارس شهری و روستایی این شهرستان استفاده نماییم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خواستار استفاده از پتانسیل خیران شهرستان تفت برای ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی این شهرستان شد و تصریح نمود: تکمیل پروژه‌های خیری با پیشرفت بالای سی درصد در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد و امیدواریم خیران بزرگوار شهرستان تفت یاری‌رسان مسئولان در مقوله مهم ساخت فضاهای آموزشی مناسب برای دانش آموزان باشند.

وی از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی تغیر کاربری مدارس بلااستفاده خبر داد و اعلام داشت: ضروری است برای حفظ و نگه‌داری و استفاده بهینه از این فضاها، تغیر کاربری این مدارس و واگذاری به بخش خصوصی در دستور کار آموزش‌وپرورش شهرستان تفت قرار گیرد.

"ناصر دهقانی تفتی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در ادامه این جلسه گفت: اعتبارات پروژه‌های عمرانی شهرستان با توجه به سرانه جمعیت این شهرستان مبلغ چندانی نیست و با توجه به تعدد و پراکندگی جمعیت به ویژه در مناطق روستایی برای جلوگیری مهاجرت روستائیان باید از اعتبارات ملی برای ساخت و نگه‌داری فضاهای آموزشی استفاده کرد که این امر نیازمند نگاه ویژه مسئولان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است.

در ابتدای این جلسه "محمدصادق مهدیان" مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گزارشی از نیازها و کمبودهای فضای آموزشی در شهرستان ارائه و از برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس شهرستان در روز چهارشنبه مورخ 01/08/1398 خبر داد.