فرماندار شهرستان تفت:

همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های بزرگداشت مقام شامخ معلم

"محمد دهشیری" گفت: برنامه‌های خلاقانه و متنوعی برای بزرگداشت مقام شامخ معلم در این شهرستان در نظر گرفته‌شده و با مشخص شدن نحوه و زمان اجرای این برنامه‌ها، فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری آن همکار و همراه خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در اولین جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان در سال 1401 به در پیش رو بودن هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم اشاره و گفت: جامعه فرهنگیان شهرستان از افراد باسواد و دلسوزی تشکیل‌شده که ازنظر شخصیت و کرامت در درجه بالایی قرار دارند و مجاهدانه در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان در حال تلاش هستند.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: برنامه‌های خلاقانه و متنوعی برای بزرگداشت مقام شامخ معلم در این شهرستان در نظر گرفته‌شده و با مشخص شدن نحوه و زمان اجرای این برنامه‌ها، دستگاه‌های اجرایی در برگزاری آن همکار و همراه خواهند بود.

دهشیری افزود: یکی از برنامه‌هایی که در راستای گرامیداشت مقام معلم پیشنهادشده است فضاسازی شهری به شیوه‌ای جذاب است که امیدواریم شهرداری تفت وظیفه خود را به‌خوبی ایفا نماید و همچنین انتظار می‌رود خبرنگار صداوسیما و سایر خبرنگاران نیز نقش خود را در انعکاس برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در سطح شهرستان به‌خوبی ایفا نمایند.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت تصریح نمود: مدارس در اکثر نقاط روستایی شهرستان دایر هستند و امیدواریم با محوریت بخشداران شهرستان و با همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی مناطق روستایی برنامه‌ریزی مناسبی برای تجلیل از مقام شامخ معلمان فعال در این مناطق در دستور کار قرار دهند.

دهشیری به تلاش‌های ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان اشاره و خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ۲۸ اسفند تا ۱۱ فروردین‌ماه، ۴۹۵ هزار خودرو وارد شهرستان شدند که وظیفه اسکان بخشی از آنان به عهده آموزش‌وپرورش بود که با تلاش‌های عوامل ستاد اسکان فرهنگیان؛ این موضوع به‌خوبی انجام شد و حتی پیش‌بینی برای اسکان اضطراری نیز صورت گرفته بود.

فرماندار تفت درباره یکی از دستور کار های این جلسه پیرامون طرح استفاده از ظرفیت هنرستان‌های جوار کارخانه‌ای در تفت افزود: بررسی این موضوع در جلسات تخصصی و بازدید از مدارس مجری این طرح در مرکز استان نیز در این زمینه راهگشا خواهد بود که تصمیمی اتخاذ شود که در آینده چالش زا نشود.

این مقام مسئول افزود: اجرای این طرح ممکن است با توجه به نزدیکی شهر تفت به مرکز استان باعث حضور دانش آموزان از مرکز استان به تفت برای حضور در این مدارس شود و از این طرح استقبال شود.

لازم به ذکر است در اولین جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت با دستور کار های برنامه‌ریزی برای نکوداشت مقام شامخ معلم، ارائه گزارش ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان، بررسی نحوه استفاده از ظرفیت هنرستان‌های جوار کارخانه‌ای در تفت و پیگیری ایفای تعهدات شهرداری تفت در خصوص دبیرستان شهید صدوقی برگزار شد.

​​​​​​​