فرماندار شهرستان تفت خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در جلسه هماهنگی مجموعه فعالیت‌های چهل‌سالگی دفاع مقدس در این شهرستان با اشاره به ایثارگری‌ها در این دوران هشت‌ساله اظهار داشت: ما مدیون ایثار و ازخودگذشتگی ایثارگران در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس هستیم و باید با برگزاری مراسم‌ها و یادمان‌های باشکوه گام‌هایی در راستای تقدیر از ایثارگران آن دوران برداریم.

فرماندار شهرستان تفت خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای برگزاری باشکوه مراسم‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان تفت شد و افزود: امیدواریم بتوانیم با به‌کارگیری تمام پتانسیل دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مردمی گوشه‌ای از رشادت‌ها و ایثارگری‌های آن دوران مقدس را در شهرستان به نمایش بگذاریم.

نوکار به تکمیل پروژه‌های یادمان شهدا اشاره و بیان داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبار مناسب شاهد بهره‌برداری از یادمان شهدا در مناطق شهری و روستایی توسط اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان باشیم.

فرماندار تفت در پایان از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی گنجینه دفاع مقدس در موزه مردم‌شناسی تفت خبر داد.

"منصور زارع" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در این جلسه به برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان اشاره و اظهار داشت: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد در استان با شعار ما قوی هستیم آغازشده و تا پایان سال با برگزاری کنگره ملی شهدای یزد ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به وجود سیزده شهید گمنام در سطح شهرستان تفت خاطرنشان کرد: اکثر یادمان شهدای گمنام در شهرستان تکمیل هستند و در چند نقطه باقی‌مانده نیز عملیات عمرانی به‌منظور تکمیل یادمان در حال اجرا است و آماده‌سازی محیط پیرامونی یادمان شهدای گمنام نیز باید در دستور کار مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرار گیرد.

زارع با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد دفاع مقدس خواستار جمع‌آوری دستاوردهای چهل‌ساله شهرستان در حوزه دفاع مقدس شد و بیان داشت: ضروری است آثار نقش شهرستان تفت در دوران دفاع مقدس جمع‌آوری و ثبت گردد و این آثار در برگزاری کنگره ملی شهدای یزد استفاده خواهد شد.

وی خواستار ثبت خاطرات رزمندگان و شهدای شهرستان تفت شد و تصریح نمود: ثبت خاطرات رزمندگان و شهدای شهرستان تفت و انتشار آن به‌صورت کتاب برای آگاهی نسل جوان از دیگر اقداماتی است که مسئولان حوزه دفاع مقدس شهرستان باید در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام مسئول به آماده چاپ بودن شش کتاب در حوزه دفاع مقدس مربوط به شهرستان تفت اشاره و خواستار همکاری فرماندار و سایر مسئولان شهرستان در راستای چاپ و انتشار این کتب شد.

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در شهرستان و راه‌اندازی گنجینه دفاع مقدس دو خواسته دیگر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از مسئولان شهرستان تفت بود که مسئولان شهرستان قول مساعد به‌منظور پیگیری برای تحقق این دو خواسته را در ادامه این جلسه را دادند.