فرماندار شهرستان تفت خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت با ارائه گزارش دستگاه‌های ذی‌ربط از اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با مواد مخدر، کنترل سگ‌های ولگرد، جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام و وضعیت بیماران مبتلابه عقب‌ماندگی ذهنی با حضور اعضای این شورا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در این جلسه از تشکیل کمیته مشترک با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان، جهاد کشاورزی و دامپزشکی برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبار موردنیاز، سم موردنیاز برای جونده کشی چاه‌های کشاورزی در بعضی از مناطق شهرستان برای جلوگیری از بیماری سالک تهیه و عملیات سم‌پاشی در آینده‌ی نزدیک اجرایی شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان با تقدیر از فعالیت‌های دامپزشکی شهرستان در راستای جلوگیری از بیماری تب مالت خواستار ادامه همکاری شبکه دامپزشکی و نیروی انتظامی در راستای جلوگیری از ورود دام‌های غیرمجاز به شهرستان تفت شد.

واعظ پور با اشاره به فعالیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نقاط شهری و روستایی در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اظهار داشت: استمرار فعالیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در نقاط مختلف شهرستان در کاهش گزیدگی مبتلایان و جلوگیری از بیماری هاری نقش تأثیرگذاری دارد.

"محمدرضا میر شمسی" سرپرست مرکز بهداشت شهرستان تفت در این نشست به تشریح طرح هر خانه، یک پایگاه سلامت پرداخت و بیان داشت: این طرح از ابتدای تیرماه در استان یزد آغازشده و در هر خانه یک نفر به‌عنوان سفیر سلامت انتخاب و پیرامون پیشگیری، درمان، توانمندی و مهارت آموزش‌های لازم به وی داده خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد تا شروع فصل پاییز این طرح در شهرستان اجرایی شود تا از این پتانسیل عظیم در راستای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا در این فصل استفاده شود.

"مجید فصاحت" رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفت در این نشست پیرامون بیماران مبتلابه عقب‌ماندگی ذهنی اظهار داشت: در شهرستان تفت 285 معلول ذهنی تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان قرار دارند و بر اساس سطح معلولیت خدمات موردنیاز خود را دریافت می‌نمایند.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت نیز در پایان این جلسه خواستار همکاری دستگاه‌های عضو شورای سلامت و امنیت غذایی در راستای اجرایی شدن طرح هر خانه یک پایگاه سلامت شد و بیان داشت: ضروری است دستگاه‌های عضو شورای سلامت شهرستان به‌منظور اجرایی شدن طرح هر خانه، یک پایگاه سلامت همکاری لازم با شبکه بهداشت و درمان شهرستان را در دستور کار خود قرار دهند تا این طرح در آغاز فصل پاییز در نقاط مختلف شهرستان اجرایی شود.

فرماندار تفت در ادامه خواستار جدیت شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان در راستای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شد و افزود: دستورالعمل‌هایی از سوی وزارت کشور برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد برای فرمانداری‌ها ارسال‌شده و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ملزم به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و ارسال گزارش ماهانه آن به این فرمانداری هستند.