فرماندار شهرستان تفت خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علیرضا نوکار" در نشست شورای سلامت این شهرستان از حضور مردم در انتخابات تشکر کرد و گفت: در بین حوزه‌های انتخابیه استان، حوزه انتخابیه تفت و میبد رتبه اول را در مشارکت مردمی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را کسب کرد.

فرماندار شهرستان تفت در نشست شورای سلامت شهرستان تفت بابیان اینکه در استان یزد موردی مبنی بر ابتلای فردی به ویروس کرونا مشاهده نشده است، گفت: با توجه به‌سرعت گسترش این ویروس، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع این بیماری در شهرستان تفت به کارخواهیم بست.

علیرضا نوکار افزود: تمام موارد مطرح شده در این جلسه در زمینه پیشگیری است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه اجرای مصوبات و اقدامات بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری با ویروس کرونا تلاش کنند.

وی ادامه داد: با همکاری مردم و رعایت اصول بهداشت فردی از شیوع این بیماری در شهرستان جلوگیری خواهد شد و در صورت شیوع بیماری همه امکانات برای درمان بیماران در بیمارستان شهید بهشتی فراهم‌شده است.

نوکار از مدیران اداراتی که با ارباب‌رجوع در ارتباط هستند خواست تا با رعایت کامل اصول بهداشتی  از شیوع این بیماری جلوگیری نمایند.

"سید محمود واعظ پور"رئیس شبکه بهداشت و درمان تفت هم در نشست شورای سلامت شهرستان تفت گفت: تاکنون در کل دنیا بیش از 77 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش‌شده که سبب مرگ بیش از سه هزار نفر شده است و در کشور ما نیز متأسفانه تا امروز 43 مورد ابتلا مشاهده‌شده است.

وی ادامه داد: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، 80 درصد بهبود می‌یابند، 18 درصد در حالت وخیم قرار می‌گیرند که اقدامات درمانی پیشرفته لازم دارند و در کل فقط 2 درصد از مبتلایان فوت می‌کنند.

واعظ پور بابیان اینکه سرعت انتشار این ویروس نسبت به سایر انواع ویروس‌های هم‌خانواده کرونا بیشتر است، گفت: بنا به مطالعات انجام‌شده در دنیا موارد ابتلا به بیماری در مردان دو برابر زنان و میزان مرگ‌ومیر نیز در مردان بیشتر از زنان است.

وی با اشاره به اینکه به علت تغییرات ژنی انجام‌شده، برای بدن انسان‌ها این ویروس ناشناخته است و علائم و دوره نهفتگی متفاوتی را بروز می‌دهد گفت این بیماری قابل‌پیشگیری است و درمان آن بر اساس علائم کلینیکی انجام می‌شود و متأسفانه تا امروز واکسن برای این بیماری وجود ندارد.

شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست با صورت و چشم و دهان، عدم مصرف گوشت خام، پرهیز از سفرهای غیرضروری خصوصاً مناطق درگیر بیماری، ارتباط نداشتن با افرادی که از مسافرت بازگشته‌اند، عدم ارتباط با افرادی که تب و سرفه و تنگی نفس دارند و عدم برگزاری جلسات و تجمعات غیرضروری توصیه‌هایی بود که رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت جهت کنترل این ویروس ارائه نمود.

واعظ پور از آمادگی کامل بیمارستان شهید بهشتی تفت خبر داد و گفت: کلیه کادر درمانی بیمارستان ، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشت، آموزش لازم را برای مقابله و پیشگیری از این بیماری را دیده‌اند و این آموزش‌ها را به مردم منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: توزیع ماسک در آینده‌ای نزدیک توسط مراکز و خانه‌های بهداشت به کسانی که نیازمند مراقبت هستند انجام می‌شود و نباید این بیماری سبب سوءاستفاده درفروش ماسک و لوازم بهداشتی موردنیاز جامعه شود.

واعظ پور از لغو برگزاری بیمارستان صحرایی در منطقه نصرآباد خبر داد و افزود: به دلیل آماده‌باش کامل کادر بهداشتی استان برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ، برگزاری بیمارستان صحرایی در نصرآباد لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در ادامه خواستار محدودیت در برگزاری جلسات و تجمعات در سطح شهرستان تفت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری در شهرستان تفت شد.

سید نادر مصطفوی رئیس بیمارستان شهید بهشتی تفت در این جلسه اظهار داشت: هیچ موردی از بیماری مبتلابه ویروس کرونا یا مواردی مشکوک به این بیماری در بیمارستان شهید بهشتی مشاهده نشده است.

رئیس بیمارستان تفت ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تعدادی از بیمارستان‌های سطح کشور برای مقابله با این بیماری انتخاب‌شده‌اند که بیمارستان شهید بهشتی یکی از بیمارستان‌های منتخب است.

مصطفوی خاطرنشان کرد: انتخاب بیمارستان شهید بهشتی برای درمان بیماران مبتلابه ویروس کرونا در راستای رسیدگی احتمالی به بیماران شهرستان است و با توجه به محدودیت تخت این بیمارستان امکان پذیرش بیماران مبتلابه این ویروس از نقاط دیگر استان وجود ندارد.

وی انتخاب بیمارستان شهید بهشتی به‌عنوان مرکز درمان ویروس کرونا را یک فرصت برای این بیمارستان دانست و گفت:بیمارستان شهید بهشتی برای مقابله با این ویروس تجهیز خواهد شد و در صورت بروز این بیماری در شهرستان امکانات کافی برای درمان بیماران در این بیمارستان وجود خواهد داشت.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی تفت از کاهش ساعت ملاقات بیماران در این بیمارستان خبر داد و افزود: با توجه به پایین بودن سطح ایمنی بدن بیماران این بیمارستان و امکان انتقال این بیماری از ملاقات‌کنندگان به بیماران ساعت ملاقات بیماران کاهش و در این راستا اقداماتی در سطح بیمارستان اجرایی خواهد شد.