پيام تبريك فرماندار شهرستان تفت به مناسبت روز معلم

هم‌زمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، "محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت با ارسال پیامی فرارسیدن روز معلم را به‌تمامی مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در پیام "محمد دهشیری" به مناسبت روز معلم آمده است:

از معلم، جان روشن یافتیم...

این‌که یک روز در تقویم، خاصه به یاد انسان‌هایی باشیم که فرهنگ را می‌سازند و حفظ می‌کنند؛ زبان را زنده نگه می‌دارند و جانِ فرزندانِ مرزوبومشان را روشن، گرچه به‌قدر ناچیز است، اما فرصتی است تا دستشان را فشرد، پیشانی‌شان را بوسید و خاک‌پایشان را سرمه چشم کرد.

آن‌ها که کلمات، چون آرمان‌شهری در فرمانشان است تا بدان، اندیشه‌‌‌ها را بیدار کنند. آن‌ها که غمشان، نه آن‌قدرها غم نان که غم آگاهی و دانستن و فهماندن است، همان‌ها که قلم و گچ و تخته و کاغذ را آن‌چنان قدر می‌نهند که مردمان زر و سیم را.

معلم، در تمامی تاریخ، ردایی به‌روشنی پیغمبریِ ضمیر و راه و روش و‌ روشنی به تن داشته است و قدرش، هم‌پایه و همسنگ پیغمبران که راهنمایند.

و چنین است که:

بهترین مردم معلم می‌شوند.

این‌جانب  خرسندم که به‌عنوان یک فرهنگی و بالاترین مقام اجرایی شهرستان تفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والامقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، روز معلم را به اساتید، معلمین و تلاش گران صبور، متعهد و سخت‌کوش عرصه فرزانگی و دانایی شهرستان تفت تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

 امیدوارم با اتکا به الطاف الهی و تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سیاست‌های دولت مردمی ایران قوی، شاهد تحقق پیشرفت و توسعه در حوزه مهم آموزش‌وپرورش باشیم.

محمد دهشیری

فرماندار شهرستان تفت​​​​​​​