به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در متن پیام "علیرضا نوکار" آمده است:
تاریخ پر افتخار ایران اسلامی حاکی از رویدادها و واقعه‌های مهم و تاثیرگذاری است که برای همیشه در یادها و خاطره ها باقی خواهد ماند. بازخوانی و ترسیم روزآمد رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر  و حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان ایران اسلامی در آن قطعه درخشان تاریخی در صحنه‌های رویارویی با بیگانگان و دشمنان نظام، یکی از والاترین نمادهای ایستادگی و رادمردی ملت ایران است که در اوج مظلومیت در برابر قلدرمأبان تاریخ زمان خویش مردانه ایستادگی نمود و هیچ گاه ذلت و تجاوز را نپذیرفته و عزت و اقتدارش را در پرتو عنایت خداوند متعال و رهبری حکیمانه و شجاعانه امام راحل عظیم الشان (ره)، مجاهدت رزمندگان، ایثارگران وهمراهی همه مردم ایران در آن مقطع مهم تاریخی به رخ جهانیان کشید.
آزادی خرمشهر نمادی از وحدت و همبستگی ملی و حضور شجاعانه مردم در عرصه های دفاع از تمامیت ارضی کشور بود. بی شک باورها و نگرشهای اصیل دفاع از حریم ارزشهای ناب این انقلاب را می توان تا ابد برای تمامی آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان تفسیر کرد.
اینجانب سوم خردادماه و سالروز فتح غرور آفرين خرمشهر را به خانواده هاي معظم شهدا، رزمندگان، ايثارگران، جانبازان دوران دفاع مقدس و همه ملت فهيم و مقتدر ايران اسلامي و به ويژه مردم هميشه در صحنه و باصلابت شهرستان تفت تبريك و تهنيت عرض نموده و براي همگان توفيق روز افزون، عزت و سربلندي از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
علیرضا نوکار
فرماندار شهرستان تفت