در دیدار فرماندار تفت با مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در نشست "علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت به همراه "ناصر دهقانی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، "وحید فتوحی" و "جاسم ملک‌زاده" شهرداران تفت و نیر با "رضا یادگاری" مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاونین این اداره کل مسائل و مشکلات زمین و مسکن در این شهرستان بررسی شد.

"علیرضا نوکار در این نشست که در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد به بیان برخی از مشکلات حوزه زمین و مسکن در شهرستان تفت پرداخت و اظهار داشت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در شهرستان تفت با آن روبرو هستیم ساماندهی خانه‌های سازمانی است و امیدواریم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی سامان‌دهی آن در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار تفت با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی مناسب درباره طرح مسکن ملی تصریح نمود: امید است با برنامه‌ریزی مناسب در مراحل بعدی ثبت‌نام برای طرح مسکن ملی اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد و ظرفیت بیشتری برای دو شهر تفت و نیر در این طرح در نظر گرفته شود.

فرماندار شهرستان تفت به بیان مشکلات حوزه زمین و مسکن در دو شهر تفت و نیر پرداخت و بیان داشت: ایجاد دفتر نمایندگی این اداره کل در شهر نیر، تسهیل در صدور اسناد مالکیت در شهرهای تفت و نیر، واگذاری زمین برای احداث ایستگاه مخابراتی برای پوشش دهی کامل تلفن همراه در شهر نیر، تعیین تکلیف زمین‌های واگذارشده که اقدامی در راستای ساخت در آن صورت نگرفته، تعیین تکلیف زمین‌های محدوده کوه حسینی در ورودی شهر تفت، آسفالت معابر مسکن مهر تفت ازجمله مسائل و مشکلات این شهرستان در حوزه مسکن و زمین است که امید است رفع این مشکلات در دستور کار قرار گیرد.

"وحید فتوحی" شهردار تفت در این نشست به بیان مشکلات شهر تفت پرداخت و گفت: تعین تکلیف شهرک‌های ساخته‌شده در شهر تفت، انجام کارهای باقی‌مانده در شهرک‌ها و مجموعه مسکونی استقامت تفت، محوطه‌سازی مجتمع مسکونی افرا و واگذاری مابقی زمین اطراف این مجتمع برای ساخت مسکن برای جوانان ازجمله درخواست‌ها و مشکلاتی است که در شهر تفت وجود دارد و نیاز است در اسرع وقت برای رفع آن با همکاری اداره راه و شهرسازی اقداماتی صورت گیرد.

"جاسم ملک‌زاده" شهردار نیر به بیان مشکلات شهر نیر در حوزه مسکن و زمین پرداخت و تصریح نمود: مساعدت به‌منظور تسریع درروند نقشه‌برداری برای نهایی شدن اصلاح طرح جامع نیر، واگذاری زمین و مسکن ملی به جوانان متقاضی با توجه به مهاجرت معکوس در نیر، رفع مشکلات دو قطعه زمین واگذارشده در شهر نیر و واگذاری زمین برای ایجاد نیروگاه انرژی خورشیدی ازجمله مشکلات موجود در شهر نیر در حوزه زمین و مسکن است که امیدواریم با مساعدت مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاونین مربوطه با اتخاذ تصمیم‌های مناسب رفع شود.

در ادامه این نشست "رضا یادگاری" مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: در راستای سامان‌دهی خانه‌های سازمانی در شهرستان تفت نیاز است لیست خانه‌های سازمانی این شهرستان به‌روزرسانی شود و بر اساس قوانین ساماندهی لازم صورت گیرد و بر اساس ضوابط مربوطه این خانه‌ها به افراد واجد شرایط واگذار گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در ادامه به موضوع مسکن ملی پرداخت و اظهار داشت: در طرح مسکن ملی افراد باید پنج سال در شهر متقاضی سکونت داشته باشند و در حال حاضر در حال شناسایی زمین در محدوده شهر تفت برای واگذاری مجدد هستیم و امیدواریم در مراحل بعدی امکان ثبت‌نام افراد بیشتری در شهر تفت و نیر به وجود بیاید.

یادگاری در ادامه افزود: پیرامون زمین‌های واگذارشده به افراد که اقدامی در راستای ساخت آن صورت نگرفته است پیگیری‌های لازم برای خلعید آن‌ها و واگذاری مجدد به افراد واجد شرایط صورت خواهد پذیرفت.