به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمدجواد نعمتی" در شورای سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان تفت بابیان اینکه همواره پیشگیری را بر درمان ارجح بدانیم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های عضو شورای سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان باید برنامه‌ریزی خود را بر مبنای پیشگیری از بیماری‌ها قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت در ادامه افزود: در همه موضوعات و به‌ویژه بحث بهداشت و درمان نگاه پیشگیرانه و بلکه پیش‌بینانه باید داشته باشیم، چراکه این امر باعث کاهش هزینه‌ها در سطح جامعه می‌شود.

در ادامه این جلسه "سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت با تقدیر از مشارکت مردم این شهرستان در طرح بسیج ملی فشارخون گفت: بیست هزار نفر در سطح شهرستان در طرح ملی فشارخون شرکت و اطلاعات آنان در سیستم ثبت‌شده است که از میزان حدود چهار هزار نفر از سایر شهرستان‌های استان مهمان شهرستان تفت بوده و در این طرح شرکت نموده‌اند.

وی در ادامه افزود: شهرستان تفت رتبه دوم میزان مشارکت این طرح در استان یزد را کسب نمود.

در ادامه این جلسه پیرامون موضوعات بیماری‌های منتقله از حیوان به انسان، حیوان گزیدگی و تغذیه با شیر مادر بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.