کمک ۷۲۰ میلیون تومانی خیرین باغشهر یزد به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

جشن گل‌ریزان شهرستان تفت برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد با حضور خیرین، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار و 720 میلیون تومان کمک نقدی برای آزادی 4 محکوم مالی جرائم غیر عمد اهل این شهرستان جمع‌آوری شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ هم‌زمان با بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان، جشن گل‌ریزان شهرستان تفت، با حضور امام‌جمعه تفت، رئیس‌کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد، مدیر نمایندگی ستاد دیه، فرماندار شهرستان تفت، اعضای شورای تأمین شهرستان تفت، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از صنعتگران و خیرین در باغ صدری این شهرستان برگزار شد.

در این جشن مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به‌صورت نقد، مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان به‌صورت چک، مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان در قالب تعهد و درمجموع مبلغ ۷۲۰ میلیون تومان از سوی نیکوکاران و صنعت گران این شهرستان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا گردید و همچنین یک از صنعت گران شهرستان 500 میلیون تومان بدهی خود از یکی از محکومان جرائم عمد شهرستان را مورد بخشش قرارداد.

در ابتدای این آیین "محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین حاضر در جشن گل‌ریزان گفت: بعضی از عبادات جنبه شخصی دارد و بعضی از عبادات نیز جنبه اجتماعی داشته و برای بهبود جامعه انجام می‌شود  که یکی از بهترین عبادات کمک به نیازمندان است که می‌توان کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را به‌عنوان یکی از بهترین عبادت‌های  اجتماعی نام برد.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی"امام‌جمعه شهرستان تفت  نیز در این آیین با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) گفت: تنها چیزی که در آن دنیا دستگیر ما خواهد بود کار های خیر است و موضوع آزادی زندانیانی که به دلایل جرائم غیر عمد در زندان‌ها هستند نسبت به کار های دیگر  یک مزیت دارد و این موضوع آن است که علاوه بر اینکه انسان برای خودش ثواب را ذخیره می‌کند، دل یک خانواده و مجموعه را نیز شاد می‌سازد.

"سید مسعود عظیمی" مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد نیز در این آیین با اشاره به تعداد ۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد اهل شهرستان تفت گفت: برای آزادی این تعداد محکومین مالی از زندان مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان نیاز است که امیدواریم با حمایت مسئولین و خیرین این شهرستان در این جشن مقدمات آزادی این ۴ محکوم مالی از زندان فراهم گردد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: سال گذشته در ماه مبارک رمضان تعداد ۱۲ محکوم مالی جرائم غیر عمد مشمول کمک ستاد دیه این شهرستان در زندان تحمل حبس می‌کردند که این آمار در سال جاری به تعداد ۴ محکوم کاهش داشته است که این خود نشان از تلاش بی‌وقفه کارکنان دادگستری، قضات دادگستری و  اعضاء شورای قضایی این شهرستان است.

وی بابیان اینکه جشن گل‌ریزان یک فرهنگ مردمی است، اظهار داشت: در ماه رمضان امسال تاکنون ۱۰ هزار تراکنش مالی برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان یزد انجام‌شده که نشان‌دهنده فرهنگ غنی مردم دارالعباده در این زمینه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد تصریح کرد: بررسی‌های لازم برای آزادی زندانیان انجام می‌شود تا افرادی که واقعاً تقصیری نداشته‌اند آزاد شوند.

عظیمی در ادامه گفت: امیدواریم موضوع کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تنها مربوط به یک ماه در سال نباشد زیرا ما در تمام ماه‌های سال شاهد ورود افرادی با محکومیت‌های مالی به زندان هستیم.

​​​​​​​