شورای مدیریت بحران شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور اعضاء در محل فرمانداری تفت تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوییه" در این نشست با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و آمادگی در حوزه مدیریت بحران گفت: پیگیری و ایجاد آمادگی های لازم قبل وقوع حوادث مترقبه و بلایای طبیعی از ضروری ترین مسائلی است که باید در حوزه مدیریت بحران برای آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

فرماندار تفت با اشاره به حضور موفقیت آمیز تیم مدیران شهرستان تفت در نشست آموزشی غدیر 3 که در بافق برگزار شد از خدمات و مسئولیت پذیری مدیران شهرستان تفت که در این دوره آموزشی حضور یافتند قدردانی کرد.

وی در ادامه این نشست یکی از مهم ترین بحران های پیش روی شهرستان را بحران خشکسالی عنوان کرد و گفت: مسئله کمبود آب آشامیدنی به یکی از معضلات شهرستان به ویژه در روستاها تبدیل شده است و هم اکنون نیز آبرسانی به برخی از روستاها از طریق تانکر های سیار صورت می گیرد.

زارع افزود: استمرار و تداوم اثرات ناشی از خشکسالی منابع تامین آب آشامیدنی روستاها را تحت تاثیر قرار داده است. وی ادامه داد: متاسفانه با بارش های سال آبی گذشته خشکسالی های چند سال اخیر جبران نشده و برخی مناطق همچنان با مشکلات کمبود آب مواجه هستند .

فرماندار تفت بر انجام طرح ها و پروژه های مطمئن برای کاهش تبعات ناشی از خشکسالی های اخیر تاکید کرد و گفت: شهرستان تفت به واسطه برخورداری از روستاهای متعدد در پیشانی خط مقدم مبارزه با بحران خشکسالی قرار دارد لذا مسئولان امر برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی باید توجه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد ضمن آن که اجرای دقیق، جامع و مفید پروژه ها در حوزه مدیریت بحران از ضروریات است.

زارع همچنین با اشاره به خسارات گسترده آفت مگس مدیترانه ای در سال گذشته به محصولات کشاورزی تفت از جمله محصول انار، بر آمادگی کامل دستگاههای متولی در این رابطه و ارائه آموزش های لازم به کشاورزان برای مقاله با این آفت تاکید کرد.

فرماندار تفت در پایان با اشاره به مکاتبه مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از دستگاههای متولی خواست تا برای شهرستان تفت با فرض استقرار 4 شهرستان معین و اسکان اضطراری حداقل 20% جمعیت شهرستان، سایتهای اسکان و امداد و نجات شهرستان را طراحی و ارائه نمایند.

کارشناس ناظر اداره کل مدیریت بحران استان یزد در حوزه شهرستان تفت نیز در این نشست با اشاره به این که تفت یکی از مراکز حضور انبوه مردم برای شرکت در هیات ها و مراسم های سوگواری حضرت اباعبدا... الحسین(ع) محسوب می شود بر ضرورت رعایت نکات ایمنی و نصب تجهیزات لازم برای آمادگی در برابر وقوع حوادث احتمالی تاکید کرد.

"محمدعلی دهقان" همچنین با اشاره به در پیش بودن فصل بارش ها، بر توجه و آمادگی دستگاههای متولی در این رابطه تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به قرارداد فی مابین بیمه معلم و اداره کل مدیریت بحران برای ارائه تخفیف برای بیمه حوادث از دستگاههای اجرایی خواست ضمن اطلاع رسانی موضوع به جامعه هدف خویش، خود نیز در این رابطه اهتمام لازم را داشته باشند.   

در ادامه این نشست اعضاء به بیات دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.