به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در نشستی با حضور فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان تفت، رئیس و اعضای هیئت نظارت شورای نگهبان این شهرستان، معاونین فرمانداری و جمعی از عوامل برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، معتمدین عضو هیئت اجرایی این انتخابات در حوزه زرتشتیان تفت انتخاب شدند.

از بین بیست‌ودو نفر از معتمدین زرتشتی معرفی‌شده، بارأی گیری از میان خود هشت نفر به‌عنوان عضو اصلی و پنج نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل معتمدین هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه زرتشتیان تفت انتخاب شدند.

"علیرضا نوکار" در این نشست اظهار داشت: امیدواریم معتمدین انتخاب‌شده در این جلسه با حضور فعال در جلسات پیش رو، در برگزاری باشکوه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشارکت مؤثری داشته باشند.

فرماندار شهرستان تفت به دو وظیفه اصلی هیئت اجرایی زرتشتیان نیز اشاره کرد و افزود: تعیین شعبه اخذ رأی و تعیین عوامل اجرایی صندوق اخذ رأی، ازجمله وظایف اصلی هیئت اجرایی است.

نوکار در ادامه افزود: اعضای انتخاب‌شده در هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی زرتشتیان تفت در صیانت از رأی مردم تمام تلاش خود را به‌کارگیرند.

فرماندار تفت بابیان اینکه انتخابات اقلیت‌های دینی نیز هم‌زمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد، گفت: امیدواریم اقلیت‌های دینی نیز با وحدت و همبستگی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور و مشارکت حداکثری داشته باشند.

"علیرضا شبانی" رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان شهرستان تفت در این نشست خواستار رعایت قانون در برگزاری این انتخابات شد و اظهار داشت: تلاش همه متصدیان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و به‌دوراز حاشیه و حضور حداکثری مردم برای مشارکت در این انتخابات باشد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم مجریان برگزاری انتخابات با رعایت قانون برای تحقق خواسته‌های مردمی و صیانت از آرای آنان تلاش نمایند.

زرتشتیان ایران یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و حوزه اصلی انتخابیه آن‌ها تهران محسوب می‌شود اما در مناطقی مانند شهر تفت که ساکنان زرتشتی دارد حوزه‌های فرعی انتخابات تشکیل می‌شود تا همه هم‌وطنان زرتشتی به‌راحتی امکان رأی دادن داشته باشند.