برای دومین بار در هفته جاری؛

برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت

در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت که به ریاست فرماندار برگزار شد؛ آخرین هماهنگی‌ها در راستای مواجه با حوادث احتمالی بارندگی‌های پیش روی این شهرستان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛"محمد دهشیری" در دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران این شهرستان در هفته جاری  به دیدار روز گذشته خود با مدیرکل هواشناسی استان و جلسه ستاد مدیریت بحران استان اشاره و افزود:پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش باران و جاری شدن سیلاب و روان آب برای روزهای چهارشنبه تا جمعه در شهرستان تفت به‌ویژه در ارتفاعات این شهرستان است.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان باید تمام تلاش خود را برای کاهش خسارت سیلاب در روزهای آتی به کارگیرند که این موضوع  با هماهنگی بین دستگاهی عملیاتی خواهد شد.

دهشیری افزود: تمام مسئولان عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در برابر جان و مال مردم مسئول هستند و هیچ‌گونه قصور و کوتاهی و تخطی از مصوبات ستاد مدیریت بحران پذیرفتنی نیست.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت این ستاد انجام اقدامات ضروری برای کاهش خطرات ناشی از سیلاب پیش‌بینی‌شده است.

فرماندار تفت خواستار برنامه‌ریزی دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه‌های آب ، برق ، گاز و مخابرات برای محافظت از تأسیسات خود شد و افزود: دستگاه‌های خدمات رسان اقدامات لازم را برای حفاظت از تأسیسات خود در اسرع وقت انجام دهند.

"محمد دهشیری" به لغو مرخصی و مأموریت مدیران و کارکنان دستگاه‌های عضو ستاد اشاره و افزود: امیدواریم با حضور مدیران در محل مأموریت و آمادگی کامل کارکنان دستگاه‌های خدماتی وامدادی رسیدگی به حوادث احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی مناطق روستایی در منطقه مأموریت خود مورد بعدی بود که فرماندار تفت نسبت به آن تأکید کرد و تصریح نمود: ضروری است دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در منطقه مأموریت خود حضورداشته و به رصد وضعیت مسیل‌ها  و رودخانه‌های فصلی پرداخته و تحت نظارت بخشداران به وظایف محوله در زمان بارندگی بپردازند.

دهشیری به تعطیلی تفرجگاه‌های شهرستان اشاره و افزود: از عصر روز سه‌شنبه تفرجگاه‌های شهرستان به‌ویژه دو تفرجگاه دره گاهان و چشمه تامهر تعطیل و ورودی آن مسدود خواهد شد و از همه همشهری‌ها و هم استانی‌ها تقاضا داریم در روزهای پیش رو از حضور در این مکان‌ها و در کنار رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری نمایند.

فرماندار تفت خواستار تهیه کیسه‌های شنی توسط شهرداری‌ها شد و افزود: هم شهریانی که خانه آن‌ها دارای کرسی نیست و احتمال نفوذ روان آب‌ها در منازل آن‌ها وجود دارد اقدامات خود محافظتی از قبیل تهیه کیسه‌های شنی را در دستور کار قرار دهند و بدین منظور دپوی شن در چند نقطه شهر تفت توسط شهرداری تفت برای استفاده مردم صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان تفت بیان نمود: در فرصت باقیمانده تا شروع بارش‌های تابستانه بخشداران، شهرداران، دهیاران و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط بازدید از رودخانه فصلی را در دستور کار خود قرار دهند و سیل بندهایی که دچار آسیب شده را تقویت نمایند.