به‌منظور آمادگی برای بارش‌های تابستانه؛

برگزاری نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت

نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری، بخشداران شهرستان و سایر اعضا برگزار و فرماندار بر آمادگی دستگاه‌ها برای بارش‌های تابستانه احتمالی پایان هفته تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران این شهرستان با اشاره به‌پیش بینی‌های صورت گرفته برای بارش باران تابستانه در نقاطی از استان یزد بیان داشت: با توجه به ماهیت باران های تابستانه که در مدتی کوتاه حجم بارش زیاد است و معمولاً با جاری شدن سیلاب همراه است ضروری است دستگاه‌های خدمات رسان وامدادی در آماده‌باش کامل باشند.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: در رابطه با احتمال بارش باران از روز چهارشنبه اخطارهایی از سوی مدیریت بحران استان یزد صادرشده و امیدواریم با اقدامات مناسب خطرات بارندگی کاهش و بخشی از مشکلات خشک‌سالی شهرستان رفع شود.

دهشیری در این جلسه تمامی مرخصی‌ها و مأموریت‌های مدیران شهرستان را لغو کرد و افزود: هرگونه مرخصی یا مأموریت مدیران تا اطلاع ثانوی لغو است و مدیران شهرستان باید در دسترس بوده و نیروهای تحت امر در دستگاه‌های خدماتی وامدادی در آماده‌باش کامل باشند.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت اظهار داشت: با توجه به‌پیش بینی‌ها مبنی بر بارش‌های احتمالی در پایان هفته و احتمال جاری شدن سیلاب؛ نصب هرگونه چادر، خیمه، موکب و برگزاری مراسم تعزیه در رودخانه‌های فصلی شهرستان تفت تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

فرماندار تفت بر بازدید بخشداران و مدیران دستگاه‌های خدماتی از مسیل‌ها، پل‌ها، سیل بندها و رودخانه‌های فصلی تأکید کرد و تصریح نمود: بخشداران در این امر از پتانسیل دهیاران استفاده نموده و در اسرع وقت در صورت لزوم نسبت به پاک‌سازی رودخانه‌های فصلی و بازگشایی پل‌های مسدود شده اقدام نمایند.

رئیس ستاد بحران شهرستان تفت ادامه داد: نیاز است بخشداران و مدیران دستگاه‌های خدماتی وامدادی پتانسیل و امکانات مناطق محلی را شناسایی و هماهنگی لازم با مالکین تجهیزات در آن مناطق در راستای استفاده در زمان جاری شدن سیلاب را در دستور کار قرار دهند.

وی بیان نمود: هرگونه حفاری در سطح شهرستان تفت تا اعلام شرایط عادی ممنوع است و حفاری‌های ضروری باید با هماهنگی کمسیون حفاری‌ها صورت گیرد و جهاد کشاورزی نیز در فرصت باقیمانده ایمن‌سازی قنوات که شاهرگ حیاتی شهرستان است را در دستور کار قرار دهد.

فرماندار شهرستان تفت به تعطیلی تفرجگاه‌های شهرستان از عصر روز سه‌شنبه اشاره و افزود: تفرجگاه‌های شهرستان به‌ویژه تفرجگاه دره گاهان از عصر روز سه‌شنبه تا اعلام شرایط عادی تعطیل خواهد بود و از گردشگران تقاضا داریم در ایام پایانی هفته از حضور در این مناطق و یا اطراف مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری نمایند.

"محمد دهشیری" خواستار همکاری و آگاهی بخشی رسانه‌ها به مردم از شرایط احتمالی پیش رو شد و افزود: رسانه‌ها سعی نمایند در چند روز باقیمانده بدون تزریق اضطراب و نگرانی به جامعه مردم را از شرایط آگاه ساخته و پیام‌های اخطار هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان را در اسرع وقت به مخاطبان مخابره نمایند.