فرماندار شهرستان تفت خبر داد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" پیرامون ثبت‌نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی مناطق روستایی این شهرستان خاطرنشان کرد: تا پایان چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی 296 داوطلب شامل 273 مرد و 23 زن برای عضویت در 121 شورای اسلامی روستاهای این شهرستان ثبت‌نام نهایی کرده‌اند.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: بخش مرکزی تفت دارای 64 شورای اسلامی روستایی است که برای عضویت در آن تاکنون 151 داوطلب شامل 140 مرد و 11 زن ثبت‌نام نموده‌اند.

وی ادامه داد: بخش نیر دارای 32 شورای اسلامی روستایی است که برای عضویت در این شوراها تاکنون 93 داوطلب شامل 90 مرد و 3 زن داوطلب شده‌اند تا بعد از مراحل تائید صلاحیت خود را در معرض رأی مردم در روز 28 خردادماه سال جاری بگذارند.

نوکار از وجود 28 شورای اسلامی روستایی در بخش گاریزات خبر داد و تصریح نمود: تاکنون 52 داوطلب شامل 43 مرد و 9 زن داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی روستایی این بخش هستند که با مراجعه حضوری یا روش غیرحضوری در این رویداد مهم ثبت‌نام نموده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تفت از اهمیت ثبت‌نام داوطلبان برای عضویت در شوراهای اسلامی روستایی خبر داد و تأکید نمود: درصورتی‌که برای عضویت در شوراهای اسلامی روستایی داوطلب به تعداد موردنیاز ثبت‌نام نشود آن شورا منحل و درراه توسعه و رسیدگی به مشکلات مردمی با مشکل روبرو خواهد شد بنابراین ضروری است افراد مستعد، نخبگان، جوانان، بانوان و افراد باتجربه در مدت پیش رو به ثبت‌نام در این رویداد اقدام نمایند.

فرماندار شهرستان تفت با دعوت مجدد از همه نخبگان روستایی برای حضور در این رویداد ملی خاطرنشان کرد: مهلت ثبت‌نام در این رویداد تا پایان ساعت 18 روز یکشنبه 22 فروردین‌ماه است و امکان تمدید آن وجود ندارد بنابراین همه‌کسانی که قصد داوطلبی دارند درخواست می‌شود در فرصت باقی‌مانده ‌نسبت به ثبت‌نام، اقدام کنند.

نوکار با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرستان از داوطلبان درخواست کرد ثبت‌نام خود را به شیوه غیرحضوری انجام دهند و بیان داشت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و وضعیت قرمز استان یزد ازلحاظ شیوع این ویروس داوطلبان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی http://entekhabat.moi.ir و دریافت نرم‌افزار اقدام به ثبت‌نام در این رویداد ملی نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به دایر بودن ستاد انتخابات بخشداری‌های شهرستان در روز جمعه اضافه نمود: ستاد انتخابات بخشداری‌های شهرستان از ساعت 8 تا 18 روز جمعه بیستم فروردین دایر و داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی به فرمانداری تفت، داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای بخش نیر به بخشداری نیر و داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای بخش گاریزات به بخشداری گاریزات مراجعه نمایند.