فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علیرضا نوکار" فرماندار در جلسه شورای اداری این شهرستان با تقدیر از عملکرد نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طول یک سال فعالیت دکتر میر محمدی به‌عنوان نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های ویژه‌ای برای رفع مسائل و مشکلات مردم صورت گرفته و در دیدار با مسئولان ملی و استانی بسیاری از مشکلات شهرستان طرح و دستورات و اعتبارات خوبی گرفته‌شده است.

فرماندار تفت به بزرگ‌ترین رویداد سیاسی سال 1400 اشاره و بیان داشت: برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است امیدواریم با همکاری و تعامل بسیار خوب هیئت‌های اجرایی؛ نظارت شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاباتی سالم و باشکوه هرچه‌تمام‌تر در شهرستان برگزار نماییم.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان تفت با اشاره به گستردگی برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا در این شهرستان تصریح نمود: با توجه به اینکه بیش از یک‌سوم روستاهای استان در این شهرستان تفت قرار دارد و در روز برگزاری انتخابات به دلیل تعطیلی پایان هفته شاهد حضور گسترده مردم از مرکز و سایر نقاط استان به مناطق ییلاقی شهرستان خواهیم بود، تمامی تمهیدات لازم برای اخذ آرای مردم در این مناطق با رعایت قوانین و مقررات و همچنین دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی فراهم‌شده است.

نوکار با اشاره به قانون منع از استفاده امکانات دولتی در تبلیغ از نامزدهای انتخابات تأکید نمود: مدیران شهرستان اهتمام خویش را در راستای اجرای قوانین و مقررات به‌کارگیرند و با برگزاری جلسات توجیهی کارمندان مجموعه خود نسبت به قوانین و مقررات انتخابات آگاه سازند.

فرماندار شهرستان وظیفه مجریان انتخابات را برگزاری باشکوه و سالم انتخابات دانست و اظهار داشت: وظیفه مسئولان اجرایی برگزاری انتخاباتی قانونی با حضور حداکثری مردم و موظفیم و مسئولیت شرعی و قانونی داریم بدون هرگونه جانب‌داری و اعمال‌نظر و با رعایت بی‌طرفی کامل از آرای مردم به‌عنوان حق‌الناس صیانت و محافظت نماییم.

این مقام مسئول بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید تمام توان خود را در راستای دعوت مردم به مشارکت در این رویداد مهم و حساس به‌کارگیرند تا با حضور حداکثری؛ هر رأی مردم تیری بر چشم دشمنان قسم‌خورده این نظام مقدس باشد.

نوکار به مشکل کم‌آبی و خشک‌سالی اشاره و از مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست نهایت تلاش خود را در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و برق مجموعه تحت نظر خود به‌کارگیرند تا به یاری خدای بزرگ از این تابستان با کمترین مشکل عبور نماییم.

فرماندار شهرستان با تشکر از تلاش زحمات مدیران دلسوز و زحمتکش شهرستان بر موضوع تکریم ارباب‌رجوع و تسریع در رسیدگی به امور آنان تأکید و اظهار داشت: نظارت بر عملکرد ادارات توسط دفتر بازرسی فرمانداری و بازرسین نامحسوس انجام می‌شود و درصورتی‌که در رسیدگی به امور مردم قصور و کوتاهی صورت گیرد با مدیر و کارمند آن اداره بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: تعیین مسئول روابط عمومی ادارات در راستای پاسخگویی به اصحاب رسانه و افکار عمومی از دیگر اقدامی است که مدیران باید در دستور کار خود قرار دهند تا ضمن تشریح و تببین فعالیت‌های خود؛ پاسخگوی انتقادات و پیشنهادهای مردم باشند وآنان را را در راستای بهبود عملکرد خود به کار گیرند.

فرماندار تفت به تخصیص اعتبارات اشاره و بیان داشت: مدیران شهرستان با توجه به محدودیت زمانی برای جذب اعتبارات سال 99 نهایت تلاش خود را به‌کارگیرند تا اعتبارات شهرستان به‌طور کامل جذب شود بدیهی است تخصیص اعتبار پروژه‌های عمرانی در سال 1400 بر مبنای عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات سال 99 خواهد بود.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه شهر تفت نیز در این جلسه بابیان روایاتی از امام حسین (ع) و امام صادق (ع) به ثواب خدمت گذاری به مردم اشاره و بیان داشت: در فرهنگ اسلامی خدمت گذاری به مردم از ارزش بالایی برخوردار است و مدیران باید با تلاش مشکلات مردم را تا حد ممکن کاهش دهند.

امام‌جمعه تفت خواستار فعالیت مدیران برای برگزاری انتخابات باشکوه در 28 خرداد شد و تصریح نمود: نباید مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی دلسرد شوند و اقداماتی نظیر قطع برق باعث ناراحتی مردم شده اما حرکت نیروهای خدوم انتظامی در دستگیری عاملان قتل در شهر تفت باعث دلگرمی مردم و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی‌شده است.

حجت‌الاسلام گلوردی ادامه داد: امیدواریم در انتخابات ریاست جمهوری فردی توسط مردم انتخاب شود که مشکلات مردم را رفع نماید.

در ابتدای این جلسه "پروفسور هاشم اخوان تفتی" از دانشمندان ایرانی عضو برجسته تالار دانشمندان انجمن شیمی‌دانان تجزیه بیماری جهان با بیش از 170 اختراع ثبت‌شده شرحی از اقدامات علمی خود را ارائه داد.

توصیه‌های انتخاباتی توسط "علی شبانی"رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان و "محمدحسین دهقانی" رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دیگر بخش جلسه شورای اداری شهرستان تفت بود.

مدیحه‌سرایی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد و سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) برنامه دیگر جلسه شورای اداری شهرستان تفت بود که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلی قدس تفت برگزار شد.