آغاز به کار بوم گردی نقلی در شهر تفت

با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان ، فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولان شهرستانی بوم گردی نقلی در شهر تفت آغاز به کارکرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ با حضور "احمد آخوندی" مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان ، "محمد دهشیری"فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولان شهرستانی بوم گردی نقلی در شهر تفت آغاز به کارکرد.

"احمد آخوندی" در شروع به کار این بوم گردی بیان داشت: در شرایط کنونی تأمین زیرساخت برای توسعه گردشگری اهمیت دارد اما آنچه باعث جذب گردشگر و توسعه و رونق صنعت گردشگری خواهد شد توسعه نرم‌افزاری گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان بیان داشت: تنوع‌بخشی گردشگری در شهرستان تفت باید دنبال شود و از ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف در راستای رونق گردشگری استفاده شود.

آخوندی رویداد محوری را در جذب گردشگر بااهمیت دانست و افزود: برگزاری جشنواره‌ها و مراسم‌ها می‌تواند در راستای جذب گردشگر نقش مهمی ایفا نماید و در استان در حال تهیه تقویم گردشگری هستیم که رویدادها و جشنواره‌های شهرستان تفت نیز در این تقویم گنجانده خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای توسعه صنعت گردشگری باید بر روی مقوله تجربه محوری برنامه‌ریزی شود زیرا گردشگران علاقه‌مند هستند با حضور در بوم گردی‌ها و مراکز اقامتی تجربه‌های متفاوت و جدیدی را کسب نمایند و با سبک‌های زندگی متفاوت آشنا شوند.

احیای صنایع‌دستی موضوع دیگری بود که مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان به آن اشاره و بیان داشت: احیای صنایع‌دستی و ایجاد بازارچه فروش صنایع‌دستی می‌تواند باعث رونق شهرستان تفت در این حوزه شود.

آخوندی از میراث‌های ناملموس فرهنگی نیز برای توسعه رونق گردشگری در شهرستان یادکرد و از مسئولان شهرستانی خواست برنامه‌ریزی لازم در این زمینه را در دستور کار قرار دهند.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز بابیان اینکه تنها محور توسعه شهرستان محور گردشگری است بیان داشت: برای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان نیاز به تهیه نقشه راه بلندمدت هستیم و در این راستا باید با استفاده از اندیشه بزرگان شهرستان و متخصصان حوزه گردشگری اقدامات لازم را انجام دهیم.

دهشیری بیان داشت: با برنامه‌ریزی تنها بر روی پروژه‌های کوتاه‌مدت و زودبازده، توسعه شهرستان را شاهد نخواهیم بود و یکی از دلایل عدم توسعه مناسب شهرستان در سالیان گذشته عدم برنامه‌ریزی بلندمدت و تکیه‌بر پروژه‌های کوتاه‌مدت  و زودبازده بوده است که نتیجه آن وضعیت کنونی شهرستان تفت است.

فرماندار تفت تصریح نمود:تفت با دارا بودن طبیعت منحصربه‌فرد در دل استان کویری یزد استعداد و پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه در صنعت گردشگری را دارا است و باید از جلوه‌های زیبای طبیعی در راستای توسعه و رونق گردشگری و جهانی‌شدن تفت استفاده نماییم.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت افزود: در کنار گردشگری باید نسبت به دو مقوله میراث فرهنگی و صنایع‌دستی نیز اهمیت قائل باشیم و در راستای نگه‌داری و مرمت آثار تاریخی و احیای صنایع‌دستی مناطق مختلف شهرستان برنامه‌ریزی نماییم.

دهشیری به دو مقوله گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت نیز اشاره و گفت: با توجه به وضعیت کنونی شهرستان و برگزاری مراسم‌های مذهبی عظیم و مردمی در سراسر شهرستان و نزدیکی شهرستان تفت به مرکز استان می‌توان بر روی دو مقوله گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت نیز در راستای توسعه گردشگری شهرستان بهره برد.

لازم به ذکر است ساختمان بوم گردی نقلی  بااعتباری بالغ‌بر هشت میلیارد ریال مرمت و ظرفیت اقامتی 10 نفر زمینه اشتغال سه نفر را فراهم نموده است.