با توجه به‌پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد؛

آماده‌باش فرماندار شهرستان تفت به دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران این شهرستان

فرماندار شهرستان تفت در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران این شهرستان گفت: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی توسط اداره کل هواشناسی استان، تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در وضعیت آماده‌باش قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران این شهرستان با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی برای شهرستان تفت توسط اداره کل هواشناسی استان یزد بیان داشت: از اوایل بامداد روز سه‌شنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت خواهیم بود.

فرماندار تفت افزود: ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان تفت در آماده‌باش کامل بوده و تا شروع فعالیت سامانه بارشی جدید وضعیت تجهیزات و ماشین‌آلات موردبررسی قرار گیرد و نمک نیز به‌اندازه کافی در انبار های اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شهرداری‌های شهرستان ذخیره شود.

دهشیری بیان داشت: باز شدن مسیرهای مواصلاتی شهرستان تفت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در هنگام بارش برف مورد انتظار است که در این زمینه لازم است ماشین‌آلات لازم برای برف‌روبی و نمک‌پاشی در نقاط مختلف شهرستان استقرار یابد.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از آمادگی کامل برای بازگشایی مسیر در هنگام بارش برخوردار باشند و در نقاط پرتردد مواصلاتی شهرستان به‌ویژه در منطقه گردنه علی‌آباد امکان اسکان اضطراری مردم فراهم شود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت ادامه داد: مردم در هنگام بارش برف به‌ویژه در عصر و شب روز سه‌شنبه از تردد غیرضروری در معابر شهری و روستایی خودداری نموده و در صورت تردد در مسیرهای مواصلاتی شهرستان تفت زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

دهشیری گفت: با توجه به شب‌هاي سرد پیش رو و احتمال وجود يخبندان، به‌منظور جلوگيري از يخ‌زدگي تأسیسات خصوصي آب منازل، مشتركان لازم است نكات ايمني را برای جلوگیری از ترکیدگی لوله‌های آب در دستور کار قرار دهند.

اطلاع‌رسانی به بهره‌برداران حوزه کشاورزی به‌منظور ذخیره سوخت لازم و اقدامات پیش مراقبی دیگر توصیه فرماندار شهرستان تفت در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت بود.

فرماندار تفت در پایان اظهار داشت: با توجه به‌احتمال بارش برف در شهرستان تفت در روزهای پایانی هفته با موج ورود گردشگران از نقاط مختلف استان به این شهرستان روبرو خواهیم شد که لازم است دستگاه‌های امدادرسان و انتظامی آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به این جمعیت را نیز داشته باشند.