در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت مطرح شد؛

آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان برای شروع بارش‌های بهاره

فرماندار شهرستان تفت گفت: با توجه به‌پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان، احتمال بارش باران و جاری شدن روان آب و سیلاب در مناطق ییلاقی و کوهستانی شهرستان در روزهای آتی وجود دارد، ضروری است دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان تفت در آماده‌باش کامل باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"محمد دهشیری"در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران این شهرستان گفت: اداره کل هواشناسی استان یزد از احتمال بارش باران در مناطق ییلاقی و کوهستانی شهرستان تفت و جاری شدن روان آب و سیلاب در روزهای آتی خبر داده به‌منظور رسیدگی به حوادث احتمالی ضروری است دستگاه‌های عضو ستاد بحران این شهرستان در آماده‌باش کامل باشند.

فرماندار شهرستان تفت افزود: همچنین اداره کل هواشناسی وضعیت بارش در ایام منتهی به بهار و در طول فصل بهار در شهرستان تفت را مطلوب پیش‌بینی کرده است به همین دلیل ضروری است لایروبی سدها، بندهای خاکی و مسیل‌ها در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار بگیرد و این کار در اسرع وقت عملیاتی شود.

دهشیری با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و حضور مسافران نوروزی در شهرستان بیان داشت: ضروری است هماهنگی لازم برای انتخاب مکان‌هایی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در هنگام مخاطرات طبیعی اندیشیده شود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت به ممنوعیت حفاری‌های غیرضروری در شهرستان تفت اشاره و افزود: با توجه به‌پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش باران، حفاری‌های غیرضروری زودتر از موعد مقرر در شهرستان تفت تا نیمه فروردین‌ماه ممنوع خواهد بود.

فرماندار تفت به دستور کار دیگر این جلسه یعنی بررسی برنامه استانی کاهش خطر حوادث، سوانح، آمادگی و پاسخ نیز اشاره و بر همکاری دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان با متصدیان تهیه طرح تأکید کرد و افزود: امیدواریم تا نیمه اسفندماه دستگاه‌های عضو ستاد بحران اطلاعات موردنیاز را در اختیار عوامل تهیه این طرح قرار دهند.

دهشیری تصریح نمود: خشک‌سالی، سیل، آتش‌سوزی و سرمازدگی به‌عنوان چهار مخاطره اصلی شهرستان تفت شناخته‌شده است که باید با تشکیل کارگروه‌های مجزا طرح تهیه‌شده موردبررسی قرار گیرد و انتظار می‌رود این طرح با پیوست اجرایی تهیه شود که نقشه راه دستگاه‌ها در مقابله با این بحران‌ها به‌خوبی مشخص باشد.