فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان گفت: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده پیرامون برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در سال 1400 مدیران ادارات و دستگاه‌های عضو کارگروه‌های مختلف ستاد اربعین حسینی (ع) اجرای این دستورالعمل‌ها در برنامه کاری خود قرار دهند.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: امیدوارم با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا در سال آینده مراسم راهپیمایی حماسی اربعین حسینی (ع) باشکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار و دستگاه‌های شهرستان آمادگی کامل برای انجام وظایف خود طبق دستورالعمل ابلاغی را داشته باشند.

نوکار به‌احتمال شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز اشاره و بیان داشت: در هفته گذشته با برگزاری جلسه کارگروه فرعی شورای پدافند شهرستان تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع این ویروس در شهرستان تفت اتخاذشده است.

فرماندار تفت بیان داشت: انتظار می‌رود در راستای جلوگیری از شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرداری‌های شهرهای تفت، نیر و بخ برخورد لازم را با فروشندگان دست‌فروش پرندگان در دستور کار خود قرار دهند.

"محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد در این جلسه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در سال آینده بیان داشت: در سال جاری با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا علی‌رغم آمادگی کامل دستگاه‌های عضو ستاد اربعین حسینی (ع) برای خدمات‌رسانی به مردم امکان برگزاری این مراسم وجود نداشت.

وی ادامه داد: امیدواریم با کاهش شیوع ویروس کرونا در سال آینده شاهد برگزاری باشکوه این راهپیمایی عظیم و حماسی باشیم و با توجه به وقفه یک‌ساله در حضور مردم در این مراسم با افزایش متقاضیان برای حضور در این مراسم حماسی روبرو خواهیم شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد تصریح نمود: انتظار می‌رود اعضای کارگروه‌های مختلف عضو ستاد اربعین حسینی شهرستان تفت با برگزاری جلسات منظم آمادگی لازم را برای انجام وظایف محوله کسب نموده و گزارش‌های خود را به این اداره کل ارسال نمایند.

طهماسبی به‌احتمال شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز اشاره و بیان داشت: با توجه به شروع فصل زمستان هرسال احتمال شیوع این ویروس در بین پرندگان وجود دارد و مدیران دستگاه‌های مربوطه باید این موضوع را جدی گرفته و اقدامات لازم به‌منظور جلوگیری از شیوع این ویروس بین پرندگان را در دستور کار قرار دهند.

وی به همکاری مردم در راستای جلوگیری از شیوع ویروس فوق حاد پرندگان اشاره و بیان داشت: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا در کشور شاهد همکاری صمیمانه مردم و اصناف و همت و تلاش کادر بهداشت و درمان در راستای جلوگیری از گسترش این بیماری در بین مردم بودیم و مطمئناً در صورت شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان، فعالان در این عرصه نیز همکاری با مسئولین را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

طهماسبی تصریح نمود: در صورت شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان زیرساخت‌های اقتصادی دچار مشکل خواهد شد و در توزیع بعضی از اقلام دچار مشکل خواهیم شد به همین دلیل باید با جدیت تمام و با پایش مسیرهای شهرستان از جلوی شیوع این ویروس در سطح استان و شهرستان جلوگیری شود.