به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علیرضا نوکار" با اشاره به ویژگی‌های خاص این شهرستان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان اظهار داشت: با توجه به تعدد روستاها و پراکندگی آن و هم‌چنین بیشتر بودن جمعیت روستایی به جمعیت شهری در این شهرستان برای حفظ سلامت مردم اجرای برنامه ایمنی آب ضروری است.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: اعضای کارگروه ایمنی آب در شهرستان با برگزاری جلسات این کارگروه به‌صورت منظم، با جدیت تمام این برنامه را در سطح شهر تفت  و به صورت نمونه در یکی از روستاهای این شهرستان اجرا نمایند.

"وحید جعفری" مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان یزد در این جلسه آب را مهم‌ترین مسئله استان دانست و اظهار داشت: موضوع تأمین آب استان یزد مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ریاست محترم جمهور است و باید در این راستا آب باکیفیت و سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

وی به اهداف طرح ایمنی آب اشاره و بیان داشت: یکی از اهداف اجرای این طرح تقویت روحیه همکاری و مشارکت در بین دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این طرح است.

جعفری یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح را جلوگیری از موازی کاری و دوباره‌کاری دانست و گفت: باید خطراتی که کیفیت و کمیت آب مورداستفاده مردم را تهدید می‌کند با حضور افراد کارگروه اجرای این طرح شناسایی و برنامه‌ریزی لازم برای رفع آن اتخاذ شود.

"محمود واعظ پور"سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در این جلسه به بیان نحوه تأمین آب شرب و بهداشت شهرستان و اقدامات صورت گرفته توسط این شبکه برای بالا بردن ایمنی آن پرداخت و گفت: طرح ایمنی آب رعایت یک گروه از استانداردهایی است که به استناد مصوبه سازمان جهانی آب در همه شهرستان‌ها باید اجرا شود و امیدواریم با حمایت و همراهی مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط شهرستان شاهد ارتقاء کیفیت و ایمنی آب شهر تفت و به صورت نمونه در یکی از روستاهای این شهرستان باشیم.

در ادامه این جلسه مدیران دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان یزد به بیان نحوه اجرای طرح ایمنی آب پرداختند.