اجرای مانور عملیاتی پیشگیری و مقابله با خطر سیل در تفت

مانور عملیاتی پیشگیری و مقابله با خطر سیل در شهر تفت با حضور فرماندار شهرستان تفت، معاون برنامه‌ریزی و فرمانداری، شهردار تفت، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان دستگاه‌های خدماتی وامدادی با چندین سناریوی برنامه‌ریزی‌شده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ مانور عملیاتی پیشگیری و مقابله با خطر سیل در شهر تفت با حضور "محمد دهشیری" فرماندار، "ناصر دهقانی تفتی"معاون برنامه‌ریزی و فرمانداری، "وحید شاهدی"شهردار تفت، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان و نیروهای دستگاه‌های خدماتی وامدادی با چندین سناریوی برنامه‌ریزی‌شده برگزار شد.

"محمد دهشیری" در حاشیه این مانور بیان داشت: گزارش‌ها، اخطارها و هشدارهای اداره کل هواشناسی استان یزد مبنی بر بارش باران در روزهای پایانی هفته در شهرستان است و احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب در شهرستان وجود دارد.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای آمادگی کامل دستگاه‌های خدماتی وامدادی است و این مانور نیز در این راستا برگزارشده است و جلسات ستاد مدیریت بحران نیز به‌طور مرتب برگزار و وضعیت رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پل‌ها روزانه رصد شده و موانع موجود تا حد امکان پاک‌سازی و سیل بندها تقویت‌شده است.

دهشیری ادامه داد: ورودی تفرجگاه‌های شهرستان تفت ازجمله تفرجگاه‌های دره گاهان مسدود است و کوهنوردی نیز در این چند روز ممنوع شده است و انتظار داریم مردم از حضور در کنار رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری نمایند.

دهشیری افزود: مردم خود را برای شرایط احتمالی آماده نموده و به‌ویژه خانه‌هایی که کرسی ندارند و خانه‌هایی که زیرزمین دارند تدابیر لازم را دراین‌باره اندیشیده و در این زمینه می‌توانند از دپوی ماسه‌ای که در چند نقطه توسط شهرداری تفت صورت گرفته برای تهیه گونی‌های ماسه‌ای برای مسدود کردن ورودی منازل خود استفاده نمایند.

فرماندار تفت این اطمینان خاطر را به مردم داد که همه مسئولان شهرستان خود را برای تمامی شرایط مهیا نموده و دستگاه‌های خدماتی وامدادی در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: امکان برپایی موکب، خیمه و برگزاری مراسم تعزیه تا اطلاع ثانوی در رودخانه‌های فصلی وجود ندارد و با همکاری هیئت‌های عزاداری تجهیزات موجود در رودخانه فصلی تفت جمع‌آوری‌شده است.