فرماندارشهرستان تفت:

ارائه طرح توجیهی برای اجرای پروژه‌های ترافیکی

فرماندار شهرستان تفت در جلسه شورای ترافیک این شهرستان گفت: ضروری است علاوه بر ارائه مشخصات فنی و ترافیکی پروژه‌های موردبحث در جلسات شورای ترافیک؛ طرح توجیهی و برآورد هزینه و منبع تأمین  اعتبار آن نیز ارائه شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ جلسه شورای ترافیک این شهرستان به‌منظور بررسی طرح‌های ترافیکی در فرمانداری تفت برگزار شد.

بررسی طرح بلوار ورودی شهر نیر از طرف دهستان زردین اولین دستور کار این جلسه بود که مشاور این پروژه به بیان مشخصات فنی و ترافیکی این پروژه پرداخت و سایر اعضا به بیان نظرات خود پیرامون اجرای این پروژه پرداختند.

"علیرضا نوکار" پیرامون اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: ضروری است برای اجرای چنین طرح‌هایی طرح توجیهی ایجاد بلوار و برآورد هزینه و منابع تأمین اعتباری آن‌هم در جلسه ارائه شود.

فرماندار تفت ادامه داد: با شروع یک پروژه در شهرستان؛ انتظارات به‌جای مردمی آغاز می‌شود و خواستار تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند اما با توجه به مشکلات اعتباری به‌طورمعمول روند اجرایی پروژه‌ها با تأخیر روبرو است و ابتدا باید منبع پایدار تأمین اعتبار پروژه‌ها مشخص شود.

وی بیان داشت: نیمه‌تمام ماندن چنین پروژه‌هایی که به‌طورمعمول به علت محدودیت منابع اعتباری است باعث تبدیل‌شدن آنان به نقاط حادثه‌خیز می‌شود که در این راستا ضروری است برای پروژه‌های بزرگ طرح توجیهی و برآورد هزینه و منابع اعتباری آن نیز در جلسات شورای ترافیک مطرح و به‌صورت جامع تصمیم گیری شود تا اجرای پروژه‌های عمرانی در کمترین زمان ممکن اجرا و به بهره‌برداری برسد.

دومین دستور کار جلسه شورای ترافیک شهرستان تفت بررسی حادثه هفته گذشته در جاده طریق الرضا (ع) شهر تفت بود.

بر اساس نظریه کارشناسی دو موضوع سرعت غیرمجاز و عدم دید کافی دو دلیل حادثه شناسایی‌شده بود.

شورای ترافیک شهرستان تفت خواستار اجرای دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت در راستای ایمن‌سازی این مسیر شد.

نصب دو تابلو مبنی بر حادثه‌خیز بودن مسیر و حداکثر سرعت 30 کیلومتر بر ساعت و نصب دو سرعت کاه در دو طرف این جاده تصمیم کوتاه‌مدت برای ایمن‌سازی این جاده بود.

تهیه طرح ترافیکی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر تفت برای ایمن‌سازی این جاده و ارائه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شورای ترافیک به عنوان برنامه بلندمدت در این راستا تعیین شد.