فرماندار شهرستان تفت:

استفاده از پتانسیل فعالان اجتماعی و فرهنگی محلات در راستای ترویج فرهنگ فرزندآوری

فرماندار شهرستان تفت در جمع تعدادی از مدیران ادارات و دستگاه های فعال در قرارگاه جوانی جمعیت بیان داشت: باید با برگزاری جلسات تبیینی با حضور فعالان اجتماعی و فرهنگی محلات و تشریح وضعیت کنونی جمعیت در کشور و چالش های پیش رو ؛ خانواده ها را برای فرزندآوری تشویق کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،نشست هم اندیشی در راستای افزایش فعالیت قرارگاه جوانی جمعیت به ریاست فرماندار شهرستان تفت و با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری و تعدادی از مدیران ادارات و دستگاه های شهرستان تفت برگزار شد.

"علی دهقان نیری" در این نشست بیان داشت: با توجه به پیامدها و آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر پیری جمعیت در حوزه‌های اقتصاد، امنیت، فرهنگ و سیاست، ایجاد گفتمان و تشکیل پایگاه فرهنگی در بحث جمعیت یک ضرورت است.

فرماندار تفت تصریح نمود: در نشست هایی با فعالان اجتماعی و فرهنگی محلات در شهر تفت چالش های پیری جمعیت تبیین شود تا این افراد در مراسم های محلات به عنوان فعالان جمعیتی شروع به فعالیت نمایند.

فرماندار شهرستان تفت خاطر نشان کرد: برگزاری جلسه های انجمن اولیا و مربیان و حضور کارشناسان حوزه جمعیت در این جلسات و تبیین شرایط جمعیتی کشور و تشویق خانواده ها به فرزند آوری باید در دستور کار قرار گیرد.

دهقان نیری ادامه داد:برگزاری جلسه های شورای اداری در دو بخش نیر و گاریزات با حضور مدیران ادارات و دستگاه ها و هم چنین دهیاران و معتمدین این دو مناطق و تشریح وضعیتی جمعیتی کشور به ویژه شهرستان تفت یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر ضرورت تداوم اجرای طرح‌های تبلیغی در سطح شهرها و روستاها در خصوص اهمیت اجرای قانون جوانی جمعیت و بندهای تشویقی، حمایتی و تخفیف‌هایی که در این قانون پیش بینی شده تاکید کرد.