با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان تفت؛

افتتاح پروژه‌های آبخیزداری استان یزد

وزیر جهاد کشاورزی با حضور در شهرستان تفت به‌طور هم‌زمان بند خاکی گاریزات و 12 پروژه دیگر حوزه آبخیزداری که با استفاده از منابع اعتباری سفر اول رئیس‌جمهور به استان یزد تکمیل‌شده بود را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت ، "سید جواد ساداتی" نژاد وزیر جهاد کشاورزی با حضور در شهرستان تفت به‌طور هم‌زمان بند خاکی گاریزات و 12 پروژه دیگر حوزه آبخیزداری که با استفاده از منابع اعتباری سفر اول رئیس‌جمهور به استان یزد تکمیل‌شده بود را افتتاح کرد.

بند خاکی گاریزات در راستای کنترل سیل بخش گاریزات ، حافظت از اراضی زراعی و باغی منطقه پایین‌دست و تغذیه منابع آب زیرزمینی بااعتباری بالغ‌بر 75 میلیارد ریال در مدت‌زمان 5 ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح بند خاکی گاریزات به مردم حاضر در این مراسم قول مساعد به‌منظور تخصیص منابع اعتباری لازم برای لایروبی و مرمت قنوات و اجرای طرح‌های آبخیزداری در این منطقه را داد.

لازم به ذکر است اعتبار مصوب سفر اول رئیس‌جمهور به استان یزد در حوزه آبخیزداری 500 میلیارد ریال بوده که اعتبار تخصیص‌یافته سال اول آن 150 میلیارد ریال بوده است که با استفاده از این منابع اعتباری 13 پروژه حوزه آبخیزداری تکمیل و به بهره‌برداری رسید.