فرماندار شهرستان تفت:

اقتصادی شدن باغداری راه نجات باغات از تخریب

"محمد دهشیری" در دیدار با تعدادی از اعضای شرکت تعاونی باغداران تفت گفت: شرایط اقتصادی باغداری در شهرستان مطلوب نیست و شرکت تعاونی باغداران به‌عنوان تشکلی برآمده از دل باغدارها باید با تهیه طرح و برنامه تدابیری برای این موضوع اتخاذ نماید و مسئولان در اجرای این طرح همراه خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد دهشیری" در دیدار با تعدادی از اعضای شرکت تعاونی باغداران تفت بیان داشت: شرایط اقتصادی باغداری در شهرستان تفت مطلوب نیست و سرمازدگی، گرمازدگی و کم‌آبی مشکلات زیادی را برای کشاورزان به وجود آورده است و خسارت سنگینی را به کشاورزان وارد کرده است.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: در سرمازدگی اخیر در شهرستان تفت بیش از هزار و دویست میلیارد تومان به باغداران شهرستان خسارت واردشده که در بازدید عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور پیگیری پرداخت خسارت به کشاورزان در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم بخشی از این خسارت در آینده‌ی نزدیک جبران شود.

دهشیری به مشکلات پیش‌آمده برای فروش محصول انار در اسفندماه سال پیش اشاره و افزود: مشکلات فروش محصول انار در تفت باید با نگاه تخصصی وازدید یک باغدار موردبررسی قرار گیرد و تشکیل کارگروهی خاص دراین‌باره و بررسی مشکلات فروش این محصول یکی از راهکارهای پیشنهادی است.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت بیان داشت: راه نجات باغات از روند تخریب در شهرستان تفت اقتصادی شدن باغداری است و این مستلزم همکاری شرکت تعاونی باغداران به‌عنوان نهادی برآمده از دل باغداران در راستای تهیه طرح و برنامه است.

"محمد دهشیری" گفت: شرکت تعاونی باغداران باید به‌عنوان متولی به دنبال تهیه طرح و برنامه‌ای برای اقتصادی کردن باغداری در شهرستان باشد و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط شهرستانی همراه و ناظر اجرای این طرح خواهند بود و هرگونه همکاری مدنظر که در طرح آورده شود را در دستور کار قرار خواهند داد.

در ابتدای این نشست تعدادی از اعضای شرکت تعاونی باغداران به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و پیشنهاد‌هایی در راستای راه‌اندازی واحدهای فرآوری محصول انار را ارائه نمودند و مقرر شد با ادامه جلسات کارشناسی در کارگروهی با حضور باغداران و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط راه‌های برون‌رفت از وضعیت کنونی اتخاذ و عملیاتی شود.

​​​​​​​