فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار"
 در نشست با بعضی از هیئت‌های عزاداری شهر تفت که با حضور تعدادی از مسئولان شهرستان برگزار شد ، اظهار داشت: همه مسئولان حاضر در این نشست از عاشقان و دلباختگان اباعبدالله الحسین (ع) ویاران باوفایش هستند و در سالیان گذشته تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه‌تر این مراسم‌ها به کار بسته‌اند.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به شیوع گسترده ویروس منحوس کرونا و اولویت داشتن حفظ و تأمین سلامت مردم برای مسئولان شهرستان امکان برگزاری مراسم‌های ماه محرم مانند سال‌های گذشته وجود ندارد و محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم‌های دهه اول محرم در نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت را اعمال‌شده است.

فرماندار تفت تصریح نمود: تاکنون در اکثر هیئت‌های عزاداری در شهر تفت و سایر نقاط شهرستان اجرای پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت شده و در اجرای این پروتکل‌ها باید سردسته‌ها و هیئت‌امنای هیئت‌های عزاداری باید یاری‌دهنده مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط را در اجرای دقیق آن به‌منظور حفظ سلامت عزاداران امام حسین (ع) باشند.

این مقام مسئول بیان داشت: گروهی متشکل از نماینده دستگاه‌های ذی‌ربط با حضور در مراسم‌های عزاداری ماه محرم در مناطق شهری و روستایی شهرستان اجرای پروتکل‌های بهداشتی را رصد خواهند نمود تا این مراسم‌ها به بهترین نحو ممکن برگزار و سلامت مردم نیز حفظ و تأمین شود.

نوکار به الگو بودن مراسم عزاداری شهرستان تفت در کشور به‌ویژه مراسم نخل برداری عصر عاشورا شهر تفت اشاره و بیان داشت: امیدواریم هیئت‌های عزاداری شهرستان تفت با همکاری مردم و هیئت‌امنا هیئت‌های عزاداری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم‌های مذهبی دهه اول محرم همانند برگزاری مراسم در سالیان گذشته در سطح کشور زبان زد و الگو شوند.

فرماندار تفت با تقدیر از برگزارکنندگان قافله عاشورائیان و خیمه‌گاه در شهر تفت ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا امکان بعضی از مراسم‌های دهه اول محرم در شهر تفت وجود نداشت و مجریان اجرای این مراسم‌ها با تمکین از دستورات ستاد ملی کرونا مسئولان را در حفظ و تأمین سلامت مردم یاری نمودند.

"علیرضا نوکار" با تأکید بر لزوم اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در راستای برگزاری مراسم‌های ماه محرم خاطرنشان کرد: مشاهده‌شده در بعضی از مراسم‌های برگزاری در ماه محرم پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده است که امیدواریم با تذکرات داده‌شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار مسئولان این هیئت‌های عزاداری نیز قرار گیرد در غیر این صورت برخورد قانونی در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.