به گزارش روابط عمومي بخشداري نير،"سید روح اله میر خلیلی" بخشدار نیر و "مهدی جمالیان" رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان از دو واحد بوم گردی در حال ساخت در بخش نیر بازدید به عمل‌آورند.

"سید روح‌الله میر خلیلی" در حاشیه این بازدید با اشاره به پتانسیل‌های این بخش در حوزه گردشگری بومی، گفت: توجه به بوم گردی از اولویت‌های حوزه گردشگری در بخش نیر است.

بخشدار نیر در ادامه افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی می‌تواند به‌عنوان یک زنجیره اشتغال‌زایی روستایی در بین افراد جویای کار و همچنین سیاست‌های کلی دولت در جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر باشد.

وی در ادامه به وجود مناطق طبیعی بکر و جاذبه‌های سیاحتی و زیارتی بخش نیر اشاره و تصریح کرد: آماده‌سازی بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری بخش نیر و بهره‌گیری از بخش خصوصی برای مشارکت در این طرح‌ها از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار بوده که به دنبال تحقق آن هستیم.

میر خلیلی خاطرنشان کرد: بوم ‌گردی از شیوه‌های متداول صنعت گردشگری و بهترین راه جذب و ماندگاری گردشگر است و با اجرای درست آن، از تخریب محیط‌زیست و تبدیل روستا به شهر با ساخت‌وسازهای غیراصولی جلوگیری خواهد شد.

طي اين بازديد "مهدی جماليان" رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ضمن ابراز خرسندي از ايجاد چنين اقامتگاه‌هایی در بخش نير قول مساعدت جهت صدور مجوز فعاليت اقامتگاه و اعطاي تسهيلات بانكي را به مالكين داد.