در چهاردهمین جمعه کاری استاندار یزد؛

بازدید استاندار یزد از پروژه اقدام ملی مسکن شهر تفت

استاندار یزد با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار تفت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه 160 واحدی اقدام ملی مسکن در شهر تفت بازدید و در جریان آخرین پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت و بر تسریع درروند اجرایی آن تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "مهران فاطمی" استاندار یزد در حاشیه بازدید از پروژه اقدام ملی مسکن شهر تفت گفت: ساخت 53 هزار مسکن در قالب دو طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن در استان یزد در دستور کار قرارگرفته است و در شهر تفت نیز عملیات اجرایی پروژه 160 واحدی اقدام ملی مسکن باروی کار آمدن دولت سیزدهم سرعت و شتاب بسیار خوبی گرفته است.

استاندار یزد تصریح نمود: عزم دولت بر این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با حداقل قیمت این واحدها در اختیار متقاضیان قرار گیرد و در این راستا جلسات شورای مسکن در استان فعال و مصوبات خوبی برای تأمین زیرساخت‌ها و پرداخت وام این واحدها صورت گرفته است.

دکتر فاطمی از پیگیری‌ها پیرامون تغییر نرخ تسهیلات واحدهای اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن خبر داد و بیان داشت: پیگیری موضوع نرخ تسهیلات از 18 درصد به 5 درصد در دستور کار قرار دارد تا قیمت تمام‌شده واحدهای مسکونی به حداقل قیمت ممکن برسد.

استاندار یزد در پایان اظهار امیدواری کرد سه بلوک از شش بلوک پروژه 160 واحدی اقدام ملی مسکن در شهر تفت در نیمه دوم سال 1401 به بهره‌برداری برسد.

رئیس شورای مسکن استان یزد پیرامون تأمین زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن نیز بیان داشت: در افق چهارساله دولت سیزدهم در راستای ساخت مسکن ارزان‌قیمت برای مردم؛ موضوع زمین و زیرساخت‌های لازم برای ساخت این واحدها پیش‌بینی‌شده و تأمین زمین برای شهر تفت نیز در شورای معماری و شهرسازی در آستانه‌ی تصویب است.

استاندار یزد در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با یکی از اهالی شهر تفت پیرامون آسفالت جاده محله حسینی در شهر تفت نیز قول مساعد داد با پیگیری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری تفت این جاده نیز در آینده‌ی نزدیک زیرسازی و آسفالت شود.