به‌منظور بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا:

بازدید فرماندار تفت از واحدهای صنفی، بانک‌ها و واحدهای تولیدی تفت

فرماندار تفت با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط با حضور در تعدادی از واحدهای صنفی، بانک‌ها و واحدهای تولیدی به ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون متصدیان، کارمندان و کارگران این واحدها پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی، بانک‌ها و واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: به‌منظور بررسی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و وضعیت واکسیناسیون متصدیان، کارمندان و کارگران مشغول در این واحدها گروهی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط بازرسی از این اماکن را در دستور کار قرار داده‌اند.

فرماندار تفت بیان داشت: از شروط حضور در محل کار برای کارمندان، ارائه کارت واکسیناسیون است و در صورت عدم ارائه کارت، برای کارمند غیبت محسوب خواهد شد و به‌زودی بر اساس تصمیمات ملی، برای ارائه خدمات در دستگاه‌ها نیز کارت واکسن افراد ملاک قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی موظف هستند جهت اطلاع شهروندان و مراجعه بازرسان بهداشت و درمان کارت واکسیناسیون کرونا خود را در معرض دید عموم قرار دهند و از ورود افراد بدون ماسک هم جلوگیری کنند.

فرماندار تفت اضافه کرد: کارگران کارخانه‌های شهرستان باید کارت تزریق واکسن کرونا را به همراه داشته باشند و در صورت عدم تزریق واکسن مدیران واحدهای تولیدی اجازه حضور این کارگران را به محل کار نخواهند داد.

نوکار هدف از این اقدامات را تأمین سلامت مردم عنوان نمود و افزود: تمامی تصمیمات بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا است و مسئولان دستگاه‌های شهرستان تمام تلاش خود را در راستای تأمین سلامت مردم به کار گرفته‌اند و امیدواریم شهرستان تفت اولین شهرستان با پوشش صددرصدی واکسن در استان نام گیرد.