به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار"فرماندار شهرستان تفت با همراهی "محمدجواد نعمتی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید و در جریان روند فعالیت این مجموعه قرار گرفت.

لازم به ذکر است دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت در اردیبهشت‌ماه سال 1381 تأسیس و در مهرماه همان سال با پذیرش اولین گروه دانشجو در رشته کاردانی کامپیوتر فعالیت‌های آموزشی – پژوهشی و فرهنگی خود را آغاز نموده در سال 1382 زمینی به مساحت 40 هکتار در سایت کنونی به دانشگاه واگذار گردید و بلافاصله با طراحی سایت فعالیت‌های عمرانی نیز آغاز گردید و اولین آن ساختمان اداری و آموزشی با زیربنای حدود 2450 مترمربع در کمتر از 4 ماه به بهره‌برداری رسید و در مهرماه 1382 با پذیرش حدود 500 دانشجو در 6 رشته کارشناسی فعالیت‌های گسترده خود را دز زمینه‌های مختلف آغاز نمود.

از آن زمان تاکنون در زمینه عمرانی بیشتر از 33 هزار مترمربع ساختمان اداری – آموزشی – کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها- کتابخانه زمین و سالن‌های ورزشی – خوابگاه دانشجویی – استادسرا – سالن غذاخوریرصدخانه – مسجد و مجموعه فرهنگی احداث و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

همچنین بیش از 160000 مترمربع محوطه‌سازی- 2800 متر حصارکشی – استخر بزرگ ذخیره آب و بیشتر از 2 هکتار فضای سبز ایجاد گردیده است. در حال حاضر حدود 1500 نفر دانشجو در 41 رشته مقطع تحصیلی مشغول تحصیل می‌باشند.