به مناسبت هفته دولت؛

بازدید فرماندار شهرستان تفت از نمایشگاه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی بانوان روستایی

فرماندار شهرستان تفت با همراهی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی تفت از نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان روستایی که به مناسبت هفته دولت در روستای باغ کهله سانیج برگزارشده است بازدید کرد.

به گزارش دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" فرماندار با همراهی "مجید حق جو" مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، "ناصر دهقانی" معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، "مصطفی صادقیان"بخشدار مرکزی تفت از نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان روستایی که به مناسبت هفته دولت در روستای باغ کهله سانیج برگزارشده است بازدید کرد.

"محمد دهشیری" در بازدید از این نمایشگاه گفت: سبک زندگی در حال تغییر است و در دنیای کنونی هنر از جایگاه مناسبی برخوردار است و تمایل به سمت هنر صنایع‌دستی در حال افزایش و بازار برای خرید این‌گونه کالاها مناسب است.

فرماندار شهرستان تفت افزود: هنرمند واقعی کسی است که هنر را خوب پردازش کرده و آن را به اقتصاد تبدیل کند تا با درآمد حاصل بتواند چرخ های زندگی خود را به چرخش درآورد.

دهشیری بیان داشت: ایجاد نمایشگاه دائمی برای فروش کالاهای صنایع‌دستی و مشاغل خانگی می‌تواند مناسب باشد اما استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای فروش این‌گونه کالاها مورد استقبال قرار گرفته است.

"مجید حق جو "مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد نیز در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در سنوات گذشته نیز در هفته دولت در این منطقه برپاشده و اکنون سمت‌وسوی آن به سمت مقوله آموزش مهارت گرایش پیداکرده است.

حق جو خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه شاهد هستیم با کسب مهارت‌های لازم ایده‌ها و خلاقیت‌ها به هنر تبدیل‌شده و این هنر برای عرضه به نمایش درآمده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد بیان داشت: آموزش مهارت از مرکز استان و شهرستان‌ها به سمت مناطق روستایی هدایت‌شده تا زمینه برای مهارت‌آموزی بانوان روستایی و رونق مشاغل خانگی فراهم شود.