بازدید مدیركل دفتر آب‌وخاک وزارت جهاد كشاورزی از قنوات شهرستان تفت

مدیرکل دفتر آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی با همراهی فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از تعدادی قنوات آسیب‌دیده شهرستان تفت در جریان حادثه سیلاب اخیر بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "رضا سرافرازی" مدیرکل دفتر آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی با همراهی "محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از تعدادی قنوات آسیب‌دیده شهرستان در جریان حادثه سیلاب اخیر بازدید کرد.

"محمد دهشیری" در جریان این بازدید بیان داشت: حدود 1800 رشته قنات در نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت وجود دارد که تعدادی از آنان به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر خشک‌شده است و در جریان سیلاب سهمگین اخیر در شهرستان نیز به حدود 400 رشته قنات در شهرستان آسیب جدی واردشده است.

دهشیری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم شهرستان، مرمت و بازسازی این قنوات است و در حال حاضر یکی از اولویت‌های جدی در موضوع بازسازی خسارات سیل به نقاط مختلف شهرستان ، مرمت قنوات است.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت از قنوات به‌عنوان شاهرگ حیاتی این شهرستان نام برد و افزود: ضروری است با تخصیص منابع اعتباری موردنیاز، بهسازی و مرمت قنوات در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد زیرا تأخیر دراین‌باره خشک شدن باغات و مزارع کشاورزی را در پی خواهد داشت.

"رضا سرافرازی" مدیرکل دفتر آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در این بازدید گفت: دو استان یزد و کرمان بیشترین خسارت درزمینهٔ قنوات را در جریان حادثه سیلاب اخیر متحمل شده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای تخصیص منابع اعتباری برای بهسازی این قنوات در اسرع وقت هستیم.