به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی شهرستان تفت، "سید مصطفی فاطمی"مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، "علی احمدیان"بخشدار مرکزی تفت، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا دهشیر از مراحل مرمت و بازسازی قلعه، واحد بوم گردی و کاروانسرای این روستا بازدید و از نزدیک در جریان روند تعمیر و مرمت این آثار تاریخی قرار گرفتند.

در این بازدید بخشدار مرکزی تفت گزارشی از جایگاه، وضعیت میراث فرهنگی و آثار تاریخی این روستا را ارائه و ضمن تشکر از توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به این روستا خواستار همکاری بیشتر به‌منظور تکمیل پروژه مرمت قلعه دهشیر و استفاده از آن در حوزه‌های بوم گردی. دفتر دهیاری و مرکز اقامتی و پذیرایی شد.

دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای دهشیر گزارشی از روند مرمت و اعتبار هزینه شده برای انجام آن را مطرح و خواستار همکاری بیشتر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این مجموعه شدند.

"سید مصطفی فاطمی"مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز ضمن تقدیر از اقدامات انجام‌شده و مشارکت بخشداری و دهیاری در اجرای این پروژه، به‌منظور ادامه کار مرمت قلعه و تکمیل آن قول مساعدت و همکاری لازم را داد.

در ادامه نیز از یک واحد بوم گردی در حال مرمت و تعمیر در این روستا بازدید و مشکلات این مجموعه بررسی و جهت رفع مشکل اعتباری قول مساعد داده شد.