بازدید معاون فرماندار تفت از آخرین مراحل تجهیز رستوران مجموعه گردشگری باغ علی‌نقی خان

در آستانه‌ی نوروز، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تفت با همراهی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با حضور در موقوفه باغ علی‌نقی خان در جریان آخرین وضعیت تجهیز رستوران این باغ در راستای بازگشایی عمومی آن قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در آستانه‌ی نوروز "ناصر دهقانی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تفت با همراهی "حجت‌الاسلام حسین زارع زاده" مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مسئولان با حضور در موقوفه باغ علی‌نقی خان در جریان آخرین وضعیت تجهیز رستوران و کافی‌شاپ این باغ در راستای بازگشایی عمومی آن قرار گرفت.

لازم به ذکر است مرمت و بهسازی مجموعه گردشگری موقوفه باغ علی‌نقی خان و مراکز اقامتی احداث‌شده در این باغ آذرماه جاری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بااعتباری بیش از 150 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

در فاز دوم و در راستای استفاده عمومی مردم از این مجموعه گردشگری رستوران و کافی‌شاپ این مجموعه بااعتباری بالغ‌بر 100 میلیارد ریال تجهیز و در آستانه بازگشایی عمومی است.

باغ موقوفه علی‌نقی خان تفت نمونه‌ای ارزشمند از باغ‌های ايرانی است که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد و ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ به شماره ثبتی ۱۲۳۴۴ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.