بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان تفت

وزیر جهاد کشاورزی با حضور در شهرستان تفت از تعدادی مناطق شهری و روستایی این شهرستان بازدید و در جریان مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و دام‌پروری این مناطق قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"سید جواد ساداتی نژاد" وزیر جهاد کشاورزی با حضور در شهرستان تفت از تعدادی مناطق شهری و روستایی این شهرستان بازدید و در جریان مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و دام‌پروری این مناطق قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی که به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور در سفر استانی به یزد در شهرستان تفت حضور یافته بود، ابتدا در بخش گاریزات حضور یافت و پروژه آبخیزداری این بخش و 12 پروژه دیگر مناطق استان در این حوزه را به‌صورت هم‌زمان افتتاح کرد.

حضور در شهر نیر و گفت‌وگو با اهالی این شهر، حضور در روستای زردین و بررسی آسیب‌های وارده به زیرساخت‌های حوزه کشاورزی براثر سیلاب مردادماه سال جاری، دیدار با اهالی روستای کهدوئیه، توقف در جمع تعدادی از اهالی روستاهای دهستان دهشیر و حضور در شهر تفت و بازدید از قنات احمدآباد و گفت‌وگو با تعدادی از بهره‌برداران حوزه کشاورزی شهر تفت از برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان تفت بود.

وزیر جهاد کشاورزی در این برنامه‌ها را نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار تفت و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همراهی کردند.

 وزیر جهاد کشاورزی در پایان بازدید از شهرستان تفت در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما مرکز یزد گفت: طرح‌های مختلف بخش کشاورزی استان را موردبررسی قراردادیم و بر این اساس یک طرح آبخیزداری مؤثر در کاهش و کنترل سیل و تقویت قنوات مؤثر نیز به بهره‌برداری رسید.

"سید جواد ساداتی نژاد" افزود: یکی از مطالبات اصلی در این سفر موضوع قنوات بود که تقریباً بخش زیادی از قنوات کشور در استان یزد و در شهرستان تفت بوده و یکی از شاخصه‌های این استان قنوات آن است.

وی تصریح کرد: آبخیزداری به کنترل سیل و تقویت قنوات منجر می‌شود، بنابراین طرح‌های آماده اجرا را در برخی مناطق به بهره‌برداری رساندیم.

ساداتی نژاد افزود: در برخی دیگر بنا بوده که مطالعات در منابع طبیعی انجام گیرد تا در سال آینده اجرای آن انجام شود، برخی طرح‌ها نیز خسارت دیدند که مرمت خواهند شد.

 وزیر جهاد کشاورزی با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش حوزه صنایع تبدیلی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ادامه داد: تسهیلات برای این مهم از محل تبصره ۱۸ پرداخت می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی برای حفظ ارزش‌افزوده محصولات در منطقه حمایت می‌کند.