گزارش یکساله بخشداری مرکزی تفت در هفته دولت :

به گزارش روابط عمومي بخشداري مرکزي تفت "علي احمديان" به توجه ويژه دولت تدبير و اميد به روستاها اشاره کرد و گفت : در راستاي تحقق شعار سال و توليد ملي و ايجاد اشتغال نيز دولت حمايت خوبي را در ايجاد اشتغال پايدار روستاها از طريق پرداخت تسهيلات کم بهره در قالب تسهيلات توسعه روستايي داشته است که واحدهاي زيادي ثبت نام نموده و در کميته اشتغال شهرستان مطرح و مصوب گرديده و مراحل پرداخت آن طي مي شود و تعدادي نيز تسهيلات را دريافت نموده اند.

بخشدار مركزي تفت در ادامه افزود : علي رغم مشکلات اقتصادي، نهضت گازرساني به روستاهاي باقي مانده اين بخش همچنان ادامه دارد  و در هفته دولت شاهد بهره برداري از گازرساني به  15 روستاي دهشير با حضور استاندار محترم بوديم و عمليات گازرساني به روستاهاي دهستان شيرکوه نيز در حال انجام است.

علي احمديان مديريت در آبرساني به روستاهاي اين بخش را از جمله بزرگترين مشکلات موجود عنوان نمود و اظهار داشت : اين مشکل در پايان هفته و تعطيلات با حضور همشهريان عزيز استان در روستاهاي اين منطقه شديدتر مي شود و اين در حاليست که مشکلات ناشي از خشکسالي طي چندين سال متوالي و پايين رفتن عمق چاه ها سفره هاي زيرزميني و بعضا حفر چاه هاي غير مجاز باعث شده تا مديريت آب در روستاهاي اين منطقه به سختي انجام شود، تا آنجا که در بيش از 80 روستا و مزرعه و مکان اين بخش آبرساني سيار انجام مي شود.

وي ادامه عمليات اجرايي مجتمع آبرساني سانيج و جواد الائمه و پيگيري انتقال آب از محلي خارج از روستاهاي بخش و تخصيص سهميه برداشت از آب انتقالي با کمک نماينده محترم مردن تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي و فرمانداري محترم شهرستان و اداره آب و فاضلاب روستايي، حفر چندين مورد چاه، تعويض و يي لوله و سيستم آب آشاميدني، احداث چندين منبع ذخيره آب و ... را از جمله اقداماتي دانست که در اين خصوص انجام شده است.

بخشدار در ادامه اظهار داشت : از اقدامات عمراني بخشداري مرکزي مي توان به  184000 مترمربع زير سازي و آسفالت معابر روستايي با هزينه 28018 ميليون ريال،32500 مترمربع سنگفرش معابر روستا با هزينه9690 ميليون ريال،28400 متر جدول گذاري معابر روستا با هزينه 6505 ميليون ريال، 325 متر ديوارچيني ساحلي با هزينه52 ميليون ريال،2400 مترمربع تكميل پارك روستايي، 40 ميليون ريال مرمت جوي و قنوات،160 ميليون ريال يي مسيل توسط دهياريهاي بخش اشاره نمود و از ديگر سو، شرکت تعاوني دهياريهاي بخش مرکزي تفت نيز با صدور 337 پروانه ساختماني، 35 مورد تمديد پروانه،1036 پرونده  ارسالي به کميسيون  ماده 99،  178 گواهي صادره عدم خلافي، 44 پايان کار، 2551 گواهي انشعاب آب و برق و گاز و 575 گواهي انتقال کارنامه خوبي در سال گذشته داشته است.

وي افزود : در يکسال گذشته حدود 4 هزار استعلام و پاسخ استعلام طي نامه نگاري يا پاسخ به نامه با بانك ها، دفتر خانه ثبتي، ادارات آب و برق و گاز، بنياد مسكن، جهاد کشاورزي،  کانون کارشناسان رسمي، آب منطقه اي، منابع طبيعي، ميراث فرهنگي، راه و شهرسازي، اوقاف و ثبت اسناد و املاک انجام شده است.

بخشدار مرکزي تفت ضمن اشاره به انجام فعاليتهاي خوب عمراني و فرهنگي-ورزشي در روستاهاي بخش، اقدامات ادارات شهرستان در روستاهاي بخش را نيز قابل قبول ذکر کرد و افزود :

در حوزه بنياد مسکن واگذاري 370 قطعه زمين روستايي و اخذ 610 جلد سند روستايي و65 فقره تسهيلات بوم گردي و 59 وام مقاوم سازي واحد مسکوني و 268 فقره صدور پروانه روستايي صورت گرفته و 5870 ميليون ريال اعتبار و 58 تن قير مشارکتي نيز به روستاهاي بخش تخصيص يافته است.

در حوزه راهداري و حمل و نقل جاده اي نيز  4 كيلومتر  اجراي آسفالت ( سيلكت) و 7 كيلومتر روكش آسفالت و3.5 كيلومتر زيرسازي و2 كيلومتر شانه سازي و 110كيلومتر تيغ زني راههاي روستايي خاكي و 100 كيلومتر خط كشي (خط آكس) محورهاي روستايي بخش مرکزي و همچنين تعريض پل و نصب و مرمت1300 تابلو تابلو و علائم رانندگي (اخطاري،‌انتظامي ،‌مسير نما و... ) در محور هاي روستايي بخش در يکسال گذشته قابل ذکر است.

لايروبي و مرمت 5 رشته ازقنوات روستاهاي بخش و طراحي و50 هكتار اجراي آبياري كم فشار و تحت فشار و مبارزه با آفات در سطح 200 هكتار از اراضي كشاورزي و اصلاح 40 هكتار از اراضي باغات و اجراي آبياري هاي كم فشار در سطح پهنه 100 هكتار و سرشاخه كاري 123 مورد درخت گردو نيز از جمله اقدامات قابل ذکر جهاد كشاورزي در بخش مرکزي تفت مي باشد.

نصب و راه اندازي 6 سايت سايت 3G در مراکز مخابرات طزرجان، علي آباد، سانيج، نصرآباد توسط مخابرات و همچنين اجراي فيبر نوري سايت BTS سعيد آباد و سانيج و نصر آباد و ده بالا با هزينه 120 ميليون ريال و سايت BTS سعيد آباد و نصر آباد و ده بالا با هزينه 3000 ميليون ريال نيز در حوزه مخابرات صورت گرفته است.

از ديگر اقدامات مخابراتي در روستاهاي بخش مي توان به 10 کيلومتر تعويض کابل هاي هوايي آسيب ديده و جايگزين نمودن با کابل خاکي و يا کابل هوايي زره دار اشاره نمود.

در بخش منابع طبيعي رفع تصرف از اراضي ملي در سطح 400 هکتار و  تشکيل پرونده تخلف و ارجاع به مراجع قضايي ،  280 فقره و همچنين 200 کيلومتر تيغ زني جاده هاي بين مراتع انجام شده است.

96 فقره کمک به رفع سوء تغذيه مددجويان و 162 فقره کمک به پرداخت فرانشيز و خدمات ويژه درمان و 5 مورد کمک به تأمين تجهيزات درمان بيماران صعب العلاج و201 فقره خدمات راهنمايي و مشاوره تخصصي به مددجويان و 29 فقره کمک به  امر ازدواج نيازمندان و 75 فقره پرداخت وام اشتغال و 237 فقره کمک به ارتقاء شاخص هاي بهداشتي نيازمندان و 20مورد پرداخت حق بيمه اجتماعي مددجويان توسط کميته امداد امام خميني (ره) به مددجويان صورت پذيرفته است.

در حوزه ورزش و جوانان ادامه ساخت و تكميل سالن ورزشي روستاهاي اسلاميه، علي آباد و نصرآباد و افتتاح چمن مصنوعي علي آباد، نصرآباد و قرق ده بالا همچنين افتتاح و تجهيز خانه روستايي در روستاهاي اسلاميه، سانيج، طزرجان و حاج علي عسگر انجام شده است. برگزاري مسابقات متعدد ورزشي و کمک و مساعدت در تامين امکانات و تجهيزات ورزشي روستائيان نيز از ديگر کارهايي بوده که توسط هيات ورزشهاي روستايي و بازيهاي بومي محلي انجام شده است.

در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري نيز تعمير و مرمت بناهاي تاريخي در روستاهاي چم و اسلاميه و دهشير صورت گرفته و 15 متقاضي اجراي طرح هاي بومگردي و اقامتي روستايي جهت دريافت تسهيلات جمعا به مبلغ 100 ميليارد ريال معرفي گرديده اند.

در حوزه برق نيز 6270 ميليون ريال در حوزه توسعه و احداث، 3850 ميليون ريال در حوزه اصلاح و بهسازی، 1100 ميليون ريال در حوزه سرويس و نگهداري و 1650 ميليون ريال در حوزه تهيه کنتور هزينه شده است.

پرداخت تسهيلات خوداشتغالي به 112 نفر از افراد تحت پوشش بهزيستي به ارزش 7.5 مييليارد ريال و معرفي 83 نفر از افراد تحت پوشش جهت اخذ رايگان انشعابات آب و برق و گاز نيز از ديگر اقدامات توانبخشي مددجويان روستاهاي بخش بوده است.

برگزاري 2 نمايشگاه کتاب و يک شب شعر  و صدور 7 مورد  مجوز اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري به صورت جنگ شادي و برگزاري مسابقات سراسري حفظ و مفاهيم قرآن توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين تکميل خانه عالم روستاهاي دهشير و علي آباد و شروع ساخت خانه عالم سانيج وبرگزاري طرح قرآن در زلال اعتکاف و برگزاري مراسم انسي با قرآن در روستاهاي اسلاميه، علي آباد، نصرآباد و خشک آباد و همچنين برگزاري کارگاه آموزشي مبارزه با مواد مخدر در روستاي اسلاميه توسط اداره تبليغات اسلامي نيز از ديگر اقدامات فرهنگي در روستاهاي بخش در يکسال گذشته مي باشد. همچنين از سوي بخشداري، مساعدت خوبي به کانونهاي فرهنگي-هنري مساجد و خانه هاي قرآني انجام گرفته است.

اجراي طرح نيابت بازديد از موسسه نيکوکاري شهرستان (دلجويي ازمادران سالمندان)  و برپايي چادر سلامت در محل نماز جمعه با حضور پزشک جهت ويـزيت رايگان تست فـشار خون و اندازه گيري قد و وزن نمازگزارا و  اجراي طرح ارمغان مهر به مناسبت بازگشايي مدارس جهت ويزيت رايگان ،اندازه گيري قد و وزن و معاينه دندان  و همچنين استقرارصندوقهاي جمع آوري کمکهاي مردمي به مردم نيازمند و جمع آوري مبلغ تقريبي 5.5 ميليون ريال وجه نقد توسط هلال احمر صورت گرفته و احداث مرکز سلامت روستايي طزرجان، علي آباد، دهشير و سانيج و خانه بهداشت حاجي علي عسکر و نصرآباد و خانه پزشک نصرآباد و افتتاح اورژانس همت آباد و پارکينگ اورژانس علي آباد و تحويل آمبولانس دهشير توسط شبکه بهداشت و درمان از اقدامات بهداشتي درماني بوده است.

تشکيل 153 مورد پرونده تخلف توسط اداره صنعت،معدن وتجارت و ارسال به تعزيرات حکومتي و همچنين انجام بيش از 380 مورد بازرسي از واحدهاي صنفي نانوايي و تکميل 12 مورد برگ گزارش بازرسي و ارسال به تعزيرات حکومتي و همچنين رسيدگي به بيش از 30 مورد گزارش مردمي در خصوص تخلفات واحدهاي صنفي نانوايي از اقدامات نظارتي و پايش دقيق دولت بوده است.

ثبت نام 17 واحد توليدي متقاضي دريافت تسهيلات اشتغال فراگير و اشتغال پايدار روستايي، توسط اداره صنعت، معدن وتجارت و معرفي به کارگروه اشتغال شهرستان و همچنين  کشف 12 مورد تخلف شكار و دستگيري 20 نفر متخلف در بخش مركزي و ارجاع به مقام قضائي و 6 مورد بررسي و رسيدگي درخواست احداث واحدهاي تكثير حيات وحش و 100 مورد پايش دوره اي از واحدهاي صنعتي و معادن و 32 مورد صدور اخطاريه و 30 مورد مجوز احداث صنايع و 11 مورد مخالفت احداث ، 26 مورد مجوز بهره برداري و 3 مورد مخالفت ، 5 مورد توسعه ، 1 مورد مخالفت توسعه از اقدامات حوزه حفاظت محيط زيست در بخش مرکزي تفت بوده است.

 خريد توافقي محصولات كشاورزي و توزيع نهاده هاي كشاورزي و مواد سوختي و همچنين تكميل ساختمان جهت راه اندازي كارگاه توليد و بسته بندي عسل در شركت تعاوني زنبورداران و راه اندازي خط توليد خوراك دام پليت در شركت تعاوني دامداران نيز از اقدامات اداره تعاون روستايي در روستاهاي بخش مرکزي تفت در يکسال گذشته مي باشد.