به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار"در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آرد و نان این شهرستان تفت بابیان اینکه نان به‌عنوان بخش اصلی سبد غذایی مردم به شمار می‌رود، گفت: بهبود کیفیت پخت نان مورد انتظار مردم است و اعضای کارگروه باید بازرسی و نظارت مستمری بر عملکرد نانوایی‌های شهرستان داشته باشند.

فرماندار تفت با اشاره به تخصیص آرد مازاد بر سهمیه نانوایان شهرستان برای تأمین نان شهروندان اظهار داشت: هیچ مشکل و کمبودی در تأمین  آرد وجود ندارد و در صورت نیاز آرد مازاد بر مصرف در این شهرستان تأمین و برای ارائه خدمات به واحدهای پخت نان تزریق خواهد شد.

نوکار بیان داشت: واحدهای نانوایی شهری و روستایی شهرستان  موظف‌اند بدون هیچ محدودیت زمانی با هماهنگی اتحادیه تا زمان وجود متقاضی نسبت به پخت نان اقدام و با بازرسان همکاری لازم را داشته باشند و باید با آرد اختصاص‌یافته به هر نانوایی نان پخت شود و با متخلفان عرضه خارج از شبکه برخورد جدی صورت پذیرد.

فرماندار تفت اظهار داشت: با فروش آرد یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع، توزیع نان در سوپرمارکت‌ها، رعایت نکردن وزن چانه، قیمت مصوب و ساعت پخت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت که لازم است با نظارت مستمر و دقیق ازاین‌گونه تخلفات جلوگیری شود و اتحادیه نانوایی‌ها این موارد را به اطلاع نانوایی‌ها برساند.

فرماندار تفت در خصوص ساعت کار واحدهای نانوایی در شهرستان نیز تصریح کرد: ساعت شروع و پایان کار هر واحد نانوایی بر اساس تصمیمات اتخاذشده در کارگروه بر اساس ظرفیت منطقه و میزان سهمیه آرد اختصاص‌یافته تعریف و اجرا می‌شود و نانوایی‌ها نیز موظف به رعایت و نصب تابلو اعلام ساعت کاری هستند.

بالاترین مقام مسئول شهرستان تفت تصریح نمود: تشدید نظارت‌ها و بازدید مستمر و ارزیابی از نانوایی‌ها و برخورد قانونی و بدون تبعیض با نانوایی‌های متخلف باید در دستور کار اتحادیه نانوایان، اتاق اصناف و سایر ادارات نظارتی همچون صمت، بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی قرار گیرد.