در آستانه‌ی سفر رئیس‌جمهور به استان یزد؛

بررسی مسائل و مشکلات نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت

در نشستی با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار تفت و جمعی از مسئولان شهرستانی و محلی ، مسائل و مشکلات مناطق مختلف شهرستان تفت به‌منظور جمع بندی و پیگیری در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان یزد بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"سید جلیل میر محمدی" در نشست بررسی مسائل و مشکلات نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت که در آستانه‌ی سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت برگزار شد خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی پروژه بزرگ آب‌رسانی از دریا به استان یزد به‌عنوان یک ابر پروژه در سفر رئیس‌جمهور به استان آغاز خواهد شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طول خط انتقال آب از خلیج‌فارس به یزد حدود ۷۳۰ کیلومتر است و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و این مبلغ اعتبار از محل حقوق دولتی معادن تأمین خواهد شد و این پروژه در مدت‌زمان سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر میر محمدی از درخواست ادامه اجرای پروژه آب‌رسانی به روستاهای شهرستان به‌عنوان مطالبه جدی خود در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان یزد نام برد و افزود: در جلسه هیئت دولت که در استان یزد برگزار خواهد شد درخواست ادامه اجرای پروژه آب‌رسانی به روستاهای شهرستان تفت را به‌عنوان یک مطالبه جدی مطرح خواهم نمود و در ادامه نیز مطالبات بزرگ شهرستان تفت بیان خواهد شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیران استانی و شهرستانی در راستای اجرای پروژه‌های متعدد در مناطق شهری و روستایی شهرستان گفت: در 30 ماه گذشته شاهد بهره‌برداری از 30 پروژه بزرگ در شهرستان تفت بودیم و ده ها پروژه کوچک نیز در مناطق شهری و روستایی این شهرستان به‌ویژه در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

"محمد دهشیری" نیز در ادامه این جلسه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت در روزهای 22 و 23 دی‌ماه به استان یزد خاطرنشان کرد: در سفر دور دوم رئیس‌جمهور محترم و هیئت دولت به استان یزد بیشتر پیرامون اخذ مجوز، رفع موانع، مسائل سیاسی و اجتماعی تصمیم‌گیری خواهد شد و اتخاذ مصوبات پیرامون اجرای پروژه‌های عمرانی نیز یکی از رهاوردهای این سفر خواهد بود.

فرماندار شهرستان تفت به اهمیت استقبال از سخنرانی عمومی رئیس‌جمهور در میدان امیرچقماق یزد در روز پنج‌شنبه اشاره و عنوان نمود: در شرایطی که دشمن تمام توان خود را برای ضربه به درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران پای‌کار آورده است حضور پرشور و انقلابی مردم استان یزد به‌ویژه اهالی شهیدپرور و انقلابی شهرستان تفت در مراسم استقبال و سخنرانی عمومی رئیس‌جمهور به‌عنوان نماینده نظام مقدس جمهور اسلامی، لبیکی دیگر به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یک ضربه بزرگ به دشمنان این سرزمین خواهد بود.

دهشیری ادامه داد: یزدی‌ها در جهان به مهمان‌نوازی مشهور هستند و با استقبال و حضور در مراسم سخنرانی عمومی رئیس‌جمهور این مهمان‌نوازی بار دیگر به جهانیان و سایر نقاط کشور ثابت خواهد شد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت از شروع عملیات انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یزد به‌عنوان رهاورد بزرگ سفر هیئت دولت به استان نام برد و افزود: عملیات عمرانی پروژه بزرگ آب‌رسانی از خلیج‌فارس به استان یزد در این سفر آغاز خواهد شد و از این آب انتقالی، کل شهرستان‌های استان بهره‌مند خواهند شد.

دهشیری به پروژه آب‌رسانی به مناطق روستایی شهرستان تفت نیز اشاره و افزود: پروژه آب‌رسانی به روستاهای شهرستان در حال پیگیری و اجرا است و در دیدار با مسئولان ملی و استانی به‌عنوان یک مطالبه جدی مطرح‌شده و در سفر رئیس‌جمهور محترم و هیئت دولت به استان یزد نیز دوباره مطرح و پیگیری خواهد شد.

فرماندار تفت به سفر یکی از اعضای هیئت دولت به شهرستان تفت به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد با برنامه‌ریزی مناسب در این سفر مسائل و مشکلات اولویت‌بندی شده شهرستان تفت را مطرح نموده تا در جلسه هیئت دولت تصمیماتی برای رفع آن اتخاذ شود.