با بازدید سرپرست فرمانداری تفت؛

بررسی مسائل و مشکلات پژوهش سرای دانش‌آموزی امام خمینی(ره) تفت

در بازدید سرپرست فرمانداری شهرستان تفت با همراهی مدیر آموزش‌وپرورش این شهرستان مسائل و مشکلات پژوهش سرای دانش آموزی امام خمینی(ره) شهر تفت بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" سرپرست فرمانداری با همراهی "محمدصادق مهدیان" مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان تفت در بازدیدی از پژوهش سرای امام خمینی(ره) تفت به بررسی مسائل و مشکلات این مجموعه پرداخت.

"محمد دهشیری" در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد خاطر نشان کرد: نیروهای پر انگیزه و با نشاطی در مجموعه پژوهش سرای امام خمینی(ره) شهر تفت در حال فعالیت هستند اما این مجموعه با کمبود امکاناتی روبرو است که با پیگیری درصدد رفع آن بر خواهیم آمد.

سرپرست فرمانداری تفت خاطرنشان کرد: باید از سمت‌وسو گرفتن این پژوهش سرا به آموزشگاه برای برگزاری کلاس‌های تقویتی جلوگیری شود و با توجه به سند تحول آموزش‌وپرورش باید فراگیری محفوظات  جای خود را به یادگیری مهارت و علوم کاربردی بدهد.

دهشیری افزود: نیاز است این پژوهش سرا با برنامه‌ریزی ذائقه خانواده‌ها را  به سمت‌وسوی آموزش‌های مهارتی و کاربردی تغییر دهد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت بیان داشت:مسئولان پژوهش سرای دانش‌آموزی شهرستان باید نسبت به نخبه پروری و استعدادیابی افراد در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی نماید تا با پرورش آن‌ها و معرفی این نخبه‌ها  به جامعه  دانش آموزان و خانواده‌های آنان انگیزه بیشتری به حضور در این مرکز برای فراگیری مهارت‌های کاربردی پیدا نمایند.

سرپرست فرمانداری تفت تصریح نمود: با توجه به جمعیت روستایی بالا در شهرستان تفت برای استفاده دانش آموزان مناطق روستایی از امکانات این مجموعه نیز باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.

دهشیری از پیگیری خود برای تعلق سرانه دانش‌آموزی به این پژوهش سرا و سایر پژوهش سراهای فعال در استان خبر داد و گفت: در صورت تعلق سرانه دانش‌آموزی به این مجموعه و استفاده از پتانسیل خیری و ترغیب دستگاه‌ها وادارات برای تخصیص اعتبارات امور پژوهشی افق‌های روشنی را می‌توان برای این مجموعه متصور شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مسئولان سایر پژوهش سراها در سایر نقاط استان به‌ویژه پژوهش سراهای موفق در مرکز استان می‌توان از الگوهای برتر از این مراکز در زمینه نخبه پروی و ترغیب دانش آموزان به حضور در این مرکز استفاده نمود.