به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، با حضور "محمد محامدی" فرماندار شهرستان تفت، "سید مجتبی حسینی پور"رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان، " محمد فاتحی" مدیرکل آب و فاضلاب روستایی، " سید جمال سجادی پور" مدیرکل جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان طرح‌های آب‌رسانی روستایی شهرستان تفت موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه "محمد محامدی" با تشکر از فعالیت های  اداره آبفار شهرستان و حمایت مدیرکل آب و فاضلاب روستایی در آب‌رسانی سیار به روستاهای شهرستان اظهار داشت: آب‌رسانی 235 روستا در شهرستان تفت از طریق آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: بیشتر وقت فرمانداری شهرستان در این مدت به سامان‌دهی آب‌رسانی سیار اختصاص‌یافت و بخشداران در این زمینه با همکاری آبفار شهرستان مدیریت آب‌رسانی را در این مدت بر عهده داشتند.

فرماندار شهرستان تفت به طرح های اننتقال آب شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: دو طرح آب‌رسانی سانیج و آب‌رسانی غدیر ، طرح های بزرگ آب‌رسانی در شهرستان هستند  و با تکمیل این دو طرح حدود 60 روستا از مزیت‌های این طرح استفاده خواهند کرد و امید است با همکاری سازمان مدیریت و بودجه استان و تلاش‌های مضاعف اداره کل آب و فاضلاب روستایی تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

"محمد فاتحی" مدیرکل آب و فاضلاب روستایی نیز در این جلسه گفت: حدود 25 درصد از اشتراکات آب و فاضلاب روستایی در شهرستان تفت است و متأسفانه ضعیف‌ترین منابع آبی در شهرستان قرار دارد و این دو عامل باعث شده پایداری آب وجود نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: جیره‌بندی آب در مناطق کوهپایه‌ای شهرستان باعث شده در بعضی از مناطق روستایی شهرستان در هفته فقط چند ساعت آب داشته باشند و مردم را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

فاتحی در ادامه به تشریح عملکرد این دستگاه در آب‌رسانی سیار پرداخت و گفت: با همکاری سایر دستگاه‌ها ،آب‌رسانی سیار در سال جاری به شکل مطلوب‌تری صورت گرفته و حدود 200 هزار مترمکعب در این مدت آب انتقال‌یافته است.