از طریق ویدئو کنفرانس؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در نشستی از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور "سید جلیل میرمحمدی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی،"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت ، "محمدرضا علمدار یزدی" مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت استان ، جمعی از مسئولان شهرستان و تعدادی از صاحبان صنایع و مدیران واحد تولیدی نقش صنعت در کنترل شیوع ویروس کرونا در شهرستان تفت بررسی شد.

"سید جلیل میرمحمدی" در این نشست با اشاره به شیوع بیماری کرونا در موج سوم، گفت: مجموعه بهداشت و درمان در خط آخر مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و در صورت نقص عملکرد در سایر حوزه ها ، خروجی آن به حوزه بهداشت و درمان می رسد و متاسفانه باید گفت حجم بالایی از بستری ها را امروز در بیمارستان های استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به از دست دادن یا قرنطینه شدن نیروهای بهداشتی و درمانی به خاطر درگیری با بیماری کرونا بیان داشت: تخت های بیمارستانی در استان یزد برای شرایط عادی تدارک دیده شده و در این شرایط حاد مشکلات عدیده ای برای حوزه بهداشتی استان یزد به وجود آمده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حوزه صنعت و مشکلاتی که در این حوزه باعث شیوع بیشتر کرونا می شود، از مسئولین شهرستان تفت درخواست کرد همکاری و همراهی بیشتری برای قرنطینه کارگرانی که دچار علائم بیماری هستند، داشته باشند و توضیحاتی در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در این نشست از پیگیری های خود در سطح ملی به منظور تجهیز بیمارستان شهید بهشتی تفت در راستای خدمات دهی مناسب به بیماران بستری در این بیمارستان خبر داد.

"محمدرضا علمدار یزدی" مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت  استان یزد نیزدر ادامه این نشست گزارشی از آمادگی برای استفاده از ظرفیت های موجود در صنایع و واحدهای تولیدی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حوزه کارگری و تامین نیازهای مجموعه های بهداشتی و درمان ارائه داد.

گزارش "علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت در مورد فعالیت های انجام گرفته در محور کنترل بیماری کرونا از محورهای دیگر این ویدئو کنفرانس بود.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست "سید محمود  واعظ‌پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان و "سید نادر مصطفوی" رئیس بیمارستان شهید بهشتی تفت در مورد شرایط کادر بهداشت و درمان و نیازهای بیمارستانی تفت به منظور کنترل بیماری کرونا توضیحاتی ارائه دادند.