در کارگروه مردمی سازی یارانه‌ها صورت گرفت؛

بررسی وضعیت ساعت پخت و سهمیه آرد نانوایی‌ها در شهرستان تفت

در جلسه کارگروه مردمی سازی یارانه‌ها در شهرستان تفت که با آغاز اجرای این طرح اقتصادی روزانه در فرمانداری تفت برگزار می‌شود وضعیت ساعت پخت و سهمیه آرد نانوایی نقاط شهری و روستایی این شهرستان مورد رصد قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ جلسه کارگروه مردمی سازی یارانه‌ها در شهرستان تفت همانند روزهای گذشته به ریاست "محمد دهشیری" فرماندار و با حضور سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار و مسائل و مشکلات دسترسی آسان مردم به نانوایی در نقاط شهری و روستایی شهرستان موردبررسی قرار گرفت.

"محمد دهشیری" در ابتدای این نشست بیان داشت: طرح مردمی سازی یارانه‌ها در شهرستان تفت به‌خوبی در حال اجرا است و بعضی از کالاهای اساسی که در بازار دچار کمبود شده بود با پیگیری‌های صورت گرفته در حال تزریق به بازار است.

فرماندار تفت تصریح نمود: یکی از دغدغه‌های مردم تأمین نان برای سبد غذایی خانوار تحت پوشش خود است که در این راستا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان در دستور کار ندارد اما در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت یارانه آرد به نانوایان و عرضه آرد به‌صورت آزاد است.

دهشیری بیان داشت: در روزهای اخیر مشاهده‌شده بعضی از نانوایی‌های نقاط شهری و روستایی شهرستان به بهانه کمبود آرد اقدام به تعطیلی غیرمجاز کرده‌اند که در این راستا مقررشده اتحادیه صنف نانوایان با همکاری اداره صمت ابلاغیه‌ای در راستای برخورد جدی با تعطیل‌های غیرمجاز در نانوایی که مصداق در نظم بازار تلقی می‌شود صادر نماید و نانوایان را از این موضوع مطلع سازد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت گفت: تهیه کارتکس آرد یکی از مصوبات جلسه استانی کارگروه آرد و نان بود که در شهرستان تفت نیز برای رصد وضعیت آرد باید در اسرع وقت اجرایی شود.

وی ادامه داد: در ادامه طرح اطلاع‌رسانی ساعت فعالیت نانوایی‌های نقاط شهری و روستایی بنرهای متحدالشکل شامل اطلاعاتی نظیر ساعت پخت و نرخ نامه نانوایی‌ها باید در اسرع وقت توسط اتحادیه تهیه  و در دید مشتریان واحدهای صنفی نانوایی نصب شود.