با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی؛

بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان تفت

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرستان تفت و با همراهی جمعی از مسئولان ملی، استانی و شهرستانی از نزدیک تعدادی از پروژه‌های عمرانی این شهرستان بازدید و تصمیماتی در راستای رفع موانع این پروژه‌ها اتخاذ کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ با حضور "علی نیکزاد" نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، "سید جلیل میر محمدی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، "محمدجواد ابوالحسینی" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،"علیرضا نوکار" فرماندار تفت و جمعی از مسئولان ملی، استانی و شهرستانی از نزدیک تعدادی از پروژه‌های عمرانی این شهرستان بازدید و تصمیماتی در راستای رفع موانع این پروژه‌ها اتخاذ کرد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بد ورود در شهرستان تفت ابتدا از جاده شهرک صنعتی شماره 2 شهر تفت بازدید و قول مساعد به‌منظور تأمین اعتبار برای آسفالت احداث جاده جدید دسترسی به این شهرک را داد.

مقصد بعدی بازدید نائب رئیس مجلس شورای اسلامی پروژه عمرانی اورژانس بود که وی در این بازدید از پیشرفت فیزیکی این پروژه و موانع تسریع درروند عمرانی آن باخبر شد.

نیکزاد در این بازدید از پیگیری خود برای تخصیص اعتبار در راستای تسریع درروند عمرانی این پروژه و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از آن خبر داد.

بازدید از زمین پیشنهادی اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در شهرک شهید صدوقی شهر تفت دومین برنامه نیکزاد در شهرستان تفت بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون اجرای طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن در شهر تفت افزود: در بازدیدی که امروز صورت گرفت زمینی 43 هکتاری برای این موضوع انتخاب شد و این زمین برای ساخت هزار و ۳۵۰ واحدهای مسکونی ویلایی به مساحت ۱۶۰ مترمربع و با ۹۰ مترمربع زیربنا به‌گونه‌ای است که مالکان بعدها امکان ساخت طبقه دوم را داشته مناسب است.

نیکزاد ادامه داد: با توجه به این‌که جمعیت شهر تفت کمتر از ۵۰ هزار نفر است باید برای واگذاری این زمین برای این طرح با توجه به قانون جدید مجلس شورای اسلامی در زمینه مسکن در مرکز استان یزد تصمیم‌گیری شود.

در ادامه نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با همراهی سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از تعدادی محلات قدیمی شهر تفت بازدید و در کوچه‌باغ خندان این شهر حضور یافت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در این بازدید به بررسی اجرای طرح بازآفرینی در این مناطق قدیمی شهر تفت پرداخت و از تخصیص اعتبار به‌منظور مرمت و بازسازی آن از منابع اعتباری طرح بازآفرینی شهری در تفت خبر داد.

حضور در پروژه اقدام ملی مسکن با توجه به درخواست متقاضیان برای بازدید نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از این پروژه برنامه بعدی سفر نیکزاد و هیئت همراه بود.

"علی نیکزاد" در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما خاطرنشان کرد: در این بازدید مقرر شد پیمانکار مراحل سفت‌کاری سه بلوک اول این پروژه را تا پایان دی‌ماه به اتمام برساند و در دو بازه سه ماه مراحل سفت‌کاری شش بلوک دیگر نیز به اتمام برسد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون اجرای ریزه‌کاری این واحدهای مسکونی هم گفت: چنانچه متقاضیان از پیمانکار رضایت داشته باشند یا خواستار پیمانکار جدید بودند باید نظر آن‌ها لحاظ شود.

بازدید از تقاطع غیر هم‌سطح شهر تفت و بررسی موانع اجرای این پروژه نیکزاد را به ورودی شهر تفت کشاند و وی در این بازدید قول مساعد از تخصیص اعتبار برای خرید میلگرد توسط پیمانکار را داد.

افتتاح پروژه چمن مصنوعی شهید طباطبایی اسلامیه به متراژ 1500 مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر 600 میلیون تومان و پروژه سالن ورزشی شهدای این روستا در مساحتی به متراژ 1200 مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برنامه آخر علی نیکزاد نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اردبیل، سرعین، نمین و نیر در شهرستان تفت بود.

لازم به ذکر است "علی نیکزاد"نائب ریس اول مجلس شورای اسلامی را "علی خضریان" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل 90 و "سید علی موسوی" نماینده مردم ملکان، لیلان، مبارک شهر و رئیس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه‌یافته همراهی کردند.