فرماندار شهرستان تفت:

برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری ورزشی در این شهرستان

"محمد دهشیری" در جمع تعدادی از ورزشکاران این شهرستان گفت: با توجه به محور توسعه شهرستان بر روی مقوله گردشگری یکی از موضوعاتی که در این زمینه دنبال می‌شود گردشگری ورزشی با توجه به اقلیم آب و هوایی و ویژگی‌های جغرافیایی شهرستان است.

به گزارش دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان تفت؛"محمد دهشیری" در جمع تعدادی از ورزشکاران این شهرستان گفت: برای برنامه‌ریزی برای توسعه شهرستان در همه مقوله‌ها نیاز است جلسات هم‌اندیشی با همه اقشار در بازه‌های زمانی مشخص برگزار و از نظرات همه افراد، اقشار و نخبگان در توسعه همه‌جانبه شهرستان استفاده شود.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: محور اصلی توسعه شهرستان مقوله گردشگری است و ما در این راستا به دنبال رونق گردشگری ورزشی با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی و جغرافیایی شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: مناطق ییلاقی شهرستان بهترین مکان برای احداث کمپ‌های ورزشی است و هم‌چنین وجود شیرکوه و دره گاهان شرایط شهرستان را برای رونق ورزش‌های کوهنوردی و صخره‌نوردی در کشور ممتاز کرده و باید از این ویژگی‌ها در راستای رونق گردشگری استفاده نماییم.

دهشیری تصریح نمود: شهرستان تفت پتانسیل خوبی در تعدادی از رشته‌های ورزشی دارد و بعضی رشته ورزشی دارای سابقه تاریخی در این شهرستان برخوردار هستند.

فرماندار تفت خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی در راستای رشد ورزش قهرمانی و همگانی در شهرستان تلاش شود و شاهد هستیم بعد از فروکش کردن کرونا، بارقه‌های امید در ورزش شهرستان بار دیگر نمایان شده است.

دهشیری به بازگشایی استخر سرپوشیده تفت اشاره کرد و گفت: یکی از درخواست‌های مردمی بازگشایی استخر سرپوشیده تفت بود که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته این اتفاق عملی شد و استخر تفت بار دیگر میزبان علاقه‌مندان به این رشته ورزشی است.

فرماندار شهرستان تفت بیان نمود: با اندک هزینه‌ای می‌توان در تعدادی از رشته‌های ورزشی، ورزشکارانی در سطح قهرمانی استانی و کشوری تربیت کرد و در تلاشیم بخشی از ایفای مسئولیت‌های ورزشی معادن و صنایع در شهرستان را به سمت ورزش سوق دهیم.

"ناصر دهقانی" معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری نیز در این نشست گفت: شیوع کرونا، ضربه سنگینی به ورزش تفت وارد کرد و فعالیت‌های ورزشی در این شهرستان را در مدت طولانی تعطیل کرد اما خوشبختانه باکم رنگ شدن این بیماری؛ فعالیت رشته‌های مختلف ورزشی در شهرستان شدت گرفته است.

معاون فرماندار تفت گفت: زیرساخت‌های ورزشی در روستاهای شهرستان مناسب است اما در شهر تفت با کمبود فضای ورزشی روبرو هستیم و درصدد هستیم با ساخت سالن ورزشی با ظرفیت 2000 نفر بخشی از این کمبود را جبران نماییم.

در ادامه این جلسه هریک از ورزشکاران حاضر در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت رشته ورزشی خود را ارائه و خواستار پیگیری فرماندار شهرستان تفت برای در اختیار قرار گرفتن سالن و تجهیزات ورزشی در حوزه فعالیت خود شدند.