فرماندار شهرستان تفت:

برنامه‌ریزی به سمت افزایش رضایت مردم از وضعیت نانوایی‌ها

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت در دیدار با تعدادی از نانوایان شهر تفت گفت: برنامه‌ریزی کارگروه آرد و نان شهرستان برای کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نانوایی‌ها در شهرستان است و نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها و برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت بر عهده اتحادیه صنف نانوایان گذاشته‌شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در دیدار با تعدادی از نانوایان شهر تفت با تقدیر از تلاش نانوایان شهر تفت افزود: کار در نانوایی، جز مشاغل سخت و زیان‌آور است و درآمد این شغل نیز ناچیز است اما نانوایان شریف شهرستان تفت با همه مشکلات در حال تهیه نانی باکیفیت برای مردم هستند.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: عدم رضایت مردم از وضعیت نانوایی‌ها به دلیل کم‌کاری نانوایان نیست و یک سری مشکلات در مرور زمان این وضعیت را به وجود آورده است و برنامه‌ریزی کارگروه آرد و نان شهرستان، کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نانوایی‌ها در نقاط شهری و روستایی است.

دهشیری بیان داشت: سعی شده محور نظارت و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات نانوایی‌ها، اتحادیه صنف نانوایان که برآمده از این جامعه شریف است، باشد و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز همکاری با این اتحادیه را در دستور کار قرار داده‌اند.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت تصریح نمود: در روزهای پایانی تعطیلات نوروز، طرحی با همکاری اتحادیه صنف نانوایان در سطح شهر تفت اجرا و چهار نانوایی در مناطق مختلف شهر تفت ساعت بیشتری به طبخ نان پرداختند و سعی خواهیم نمود در تعطیلات عید فطر و پس‌ازآن نیز این طرح در شهر تفت اجرا شود.

وی ادامه داد: ملاک انتخاب این چهار نانوایی توان پخت در ساعت بیشتر، دسترسی راحت همه مردم شهر تفت به نانوایی منتخب، سابقه خوب و کیفیت مناسب است و امیدواریم با اجرای این طرح دسترسی مردم برای تهیه نان راحت‌تر شود.

فرماندار تفت عنوان نمود: جدول ساعت پخت نانوایی‌ها و شماره تماسی برای دریافت مشکلات آن‌ها توسط مردم تهیه و به اطلاع‌رسانی شود تا مردم با مراجعه به این جدول از نحوه فعالیت نانوایی‌ها مطلع و مشکلات احتمالی را به اطلاع مسئولان اتحادیه صنف نانوایان برسانند.

دهشیری گفت: با توجه به درخواست نانوایان برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک واحد فروش آرد آزاد به مردم در سطح شهر تفت در دستور کار قرار گیرد تا مردم برای تهیه آرد به نانوایی‌ها مراجعه ننمایند.

فرماندار شهرستان تفت در پایان خاطرنشان کرد: همه مشکلات مطرح‌شده نانوایان در این جلسه به اطلاع کارگروه امنیت غذایی استان یزد رسانده خواهد شد تا در تصمیم‌گیری‌های کلی این کارگروه برای بهبود عملکرد نانوایی‌ها مدنظر قرار گیرد