معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد خواستار شد:

برنامه‌ریزی لازم برای تأمین امنیت و سلامت در دستور کار سرپرست فرمانداری تفت

"علی‌اکبر عزیزی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در آیین تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان تفت گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تأمین امنیت و سلامت در دستور کار فرماندار جدید این شهرستان و سایر مدیران قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علی‌اکبر عزیزی" در آیین تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان تفت خاطرنشان کرد: شهرستان تفت در استان یزد با مردم متدین و انقلابی آن شناخته می‌شود و همواره پرچم ولایتمداری مردمان این شهرستان برافراشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران را توفیق و نعمت الهی دانست و بیان داشت: باید در دوره کوتاه خدمت قدر این نعمت را خوب دانست و با تلاش و کوشش و استفاده از لحظات این دوره برای رسیدن به اهداف عالیه نظام تلاش و به مردم خدمت کرد.

وی به مشکلات شهرستان تفت اشاره و گفت: بحث زمین‌خواری و کوه خواری‌ها باید جدی گرفته شود و دست ریزه‌خواران از این شهرستان کوتاه و جلوی تعرض عده‌ای به مناطق بکر این شهرستان گرفته شود و با آنان برخورد قانونی صورت گیرد.

عزیزی از  موضوع تأمین امنیت به‌عنوان یکی از وظایف فرماندار و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط یادکرد و گفت: تأمین امنیت در منطقه باعث خواهد شد تا مردم با خیال آسوده زندگی کنند و باید در این زمینه گام‌هایی برداشته شود.

این مقام مسئول، تأمین سلامت مردم را یکی دیگر از وظایف فرماندار جدید و مدیران دانست و تصریح نمود: تأمین سلامت اولویت اول دولت سیزدهم است و در مدت زمامداری کوتاه این دولت با واردات واکسن و برنامه‌ریزی مناسب از آمار 15 درصدی واکسیناسیون و عدم وجود واکسن موردنیاز در کشور به واکسیناسیون 85 درصدی در کشور و 91 درصدی استان یزد رسیده‌ایم و کشته‌های ناشی از بیماری کرونا از حدود 700 نفر در ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم به زیر 25 نفر رسیده است.

وی به اهمیت تزریق دوز سوم واکسن کرونا اشاره و بیان داشت: همه مسئولان دستگاه‌ها و ائمه جمعه و جماعات از تریبون‌های در اختیار، مردم را برای تزریق دوز سوم واکسن تشویق نمایند چون این واکسن بود که شیوع گسترده این ویروس را متوقف کرد و باید با تذکر اهمیت واکسیناسیون و مشارکت مردم در این امر جلوی شیوع دوباره این ویروس گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد توصیه‌هایی به فرماندار جدید و مدیران دیگر شهرستان تفت داشت و تصریح نمود: کار باید برای رضای خدا صورت گیرد و نیت انجام هر کار نیز رضای خدا باشد و تلاش جهاد گونه و تمام‌وقت برای رفع مشکلات مردم صورت گیرد.

وی ادامه داد: مشورت با ائمه جمعه و جماعات در دستور کار قرار گیرد همان‌طور که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه مسئولان پشت سر روحانیون قرار داشته‌اند این موضوع مدنظر قرار گیرد و همچنین از توان و نظرات مشورتی شوراهای شهر و روستا به‌منظور رفع مسائل و مشکلات استفاده شود.

عزیزی خواستار در اولویت قرار گرفتن مردم در تمامی امور مدیران شد و گفت: مردمی بودن و استفاده بهینه از فرصت خدمت برای رفع مشکلات مردم موضوعی است که باید مدنظر قرار گیرد و سردار شهید قاسم سلیمانی که تمام‌وقت خود را به مردم متعلق می‌دانست و تمام وجود خود را برای خدا می‌دانست می‌تواند الگوی شما دراین‌باره باشد.

عدالت ورزی و توسعه متوازن شهرستان، فساد ستیزی و مسدود نمودن مجاری فساد و اعتماد به جوانان انقلابی و استفاده از نظرات آنان دیگر توصیه‌های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به فرماندار جدید شهرستان تفت و سایر مدیران حاضر در این مراسم بود.

وی خواستار استفاده از توان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکلات شهرستان شد و افزود: از توان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که بهترین اهرم برای پیشرفت شهرستان است و بستر ارتباطی وزرا با نمایندگان در راستای تأمین حق‌وحقوق شهرستان استفاده شود.

توصیه‌های دیگر عزیزی به فرماندار جدید و سایر مسئولان شهرستان، تهیه پیوست فرهنگی و اجتماعی برای پروژه‌های مختلف، حزبی و گروهی عمل نکردن و استفاده از افرادی که خطوط قرمز نظام را رعایت می‌کنند، داشتن سعه‌صدر و سنگ صبور مردم بودن و استفاده از خلاقیت و نوآوری برای جلب اعتماد مردم بود.

وی به تهیه برنامه تحولی شهرستان اشاره و افزود: باید با استفاده از مشورت مدیران، نخبگان، دلسوزان، پیشکسوتان و صاحب‌نظران تهیه برنامه تحولی در سال 1401 در دستور کار قرار گیرد و در موعد مقرر به‌منظور بررسی و برنامه‌ریزی به استان ارسال شود.

در این مراسم با اهدای لوح از تلاش‌های 30 ماهه "علیرضا نوکار" تقدیر و با اهدای حکم از طرف استاندار یزد "محمد دهشیری" به‌عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان تفت معرفی شد.

​​​​​​​