برگزاری اولین جلسه شورای توسعه گردشگری شهرستان تفت

اولین جلسه شورای گردشگری شهرستان تفت با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جمعی از مسئولان شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "مصطفی سپهری" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به اهداف برگزاری جلسات شورای توسعه گردشگری اشاره و گفت: این جلسات در راستای بررسی مسائل و مشکلات بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری و برنامه‌ریزی برای توسعه صنعت گردشگری در مناطق مختلف است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد خاطرنشان کرد: اوضاع شهرستان تفت در وضعیت زیرساخت‌های گردشگری تا حدودی مناسب است و وجود 16 بوم گردی،1 مهمان‌پذیر و 2 هتل ظرفیت خوبی برای اسکان گردشگر در این شهرستان را فراهم نموده است.

سپهری به برگزاری 14 جشنواره گردشگری از ابتدای سال تاکنون در شهرستان تفت اشاره و افزود: برگزاری این جشنواره‌ها در معرفی مناطق مختلف شهرستان تفت و رونق صنعت گردشگری نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

"ناصر دهقانی تفتی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تفت در این جلسه بیان داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌صورت ماهانه جلسات شورای توسعه گردشگری در شهرستان تفت برگزار خواهد شد و هدف از برگزاری این جلسات معرفی ایده‌ها در راستای رونق گردشگری، معرفی بناها و آثار تاریخی و برنامه‌ریزی برای رویدادهای گردشگری و بررسی مشکلات بخش خصوصی فعال در این حوزه است.

"سید محمدابراهیم اقبالی" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت نیز در این جلسه با استقبال از برگزاری این جلسات بیان داشت: شهرستان تفت در حوزه گردشگری از پتانسیل خوبی برخوردار است و برنامه‌ریزی برای توسعه این صنعت و معرفی این شهرستان به مردم باید رنگ و بوی جدی به خود بگیرد تا عقب‌افتادگی این شهرستان نسبت به تعدادی از شهرستان‌های استان جبران شود.

این مقام مسئول افزود: انتقادهایی به تخریب بناهای تاریخی در شهر تفت وجود دارد و نیاز است مسئولان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کوتاه‌ترین زمان مرمت این بناها را آغاز نماید و از روند اقدامات صورت گرفته برای مرمت این بناها اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

برنامه‌ریزی برای حضور شهرستان تفت در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ۱۴۰۱ که از 18 تا 21 بهمن‌ماه در تهران برگزار خواهد شد دیگر دستور کار این جلسه بود.